Előadó: | Kispál és a Borz |
---|---|
Album: | Élet a légypapíron (demó) |
Megjelenés: | 1995 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
S. Nagy István |
Ullmann Ottó |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | feldolgozás [+] |
Évek óta ismerem Kiss apukát
Meg a Pisti fiát
El kell mondanom hát,
Mikor kisgyerek volt Pistike
Foglalkoztak vele
S rá is szóltak néha: te, te !
S nevetve mondták, ez egy gézengúz,
Akit a papa-mama kézen húz
És aki éjjel-nappal azzal nyúz,
Hogy övé egyedül ma a legjobb csúzli!
Jó lennél -szólt néki apuka-, ha jól ennél!
De többet nem is mondott ó, ennél,
Annyit szólt még, hogy: rossz ne legyél!
István lett a Pistike üstöke,
Jajj, igazán csuda-haj,
De nem ám ez a baj,
Hanem szemtelen a lányokkal,
S vajon még mit csinál,
Otthon senki nem szól: betyár!
Nekik még mindig kicsi Gézengúz
Pedig ő nagyfiú már, rég nem húz,
Aki már réges-régen pénzért nyúz
S fogadom néki más kell ma és nem csúzli
Jót tenne, hogyha az apu szigorúbb lenne
Akkor tán reménykedhetnénk benne,
Hogy majd jó lesz az ő gyereke
<ú-á, brrrugá-dugá>
Bár gyöngéd a lelkem
És nem kenyerem
Az erény, mégis szólok,
Ha rossz lesz vele.
S majd úgy vigyázok,
Hogy nem lesz baj
Pistikével soha
Mert én reá szólok: nana!
Szavamra nem lesz többé Gézengúz
Legfeljebb néha-néha csókért nyúz,
És majd a vén szigetre kézen húz
S tudom én néki többé már nem kell csúzli
Így lesz jó,
Érzem, hogy fölösleges minden szó
Tenni kell, s ez mindennél többet ér
S jó lesz majd ő az én szívemért
A színpadon köszönthetjük – mások mellett – Vágó Bernadettet, Bori Rékát, Ember Márkot, Serbán Attilát, Veréb Tamást, Szinetár Dórát és Puskás-Dallos Pétert is.
Lebilincselő utazásra hívja a nézőket a Habsburgok fényűző, mégis tragikus világába a Sisi életét megidéző Elisabeth című musical. A világ számos országában méltán híressé vált darab magyar adaptációját október 3-tól mutatja be az Erkel Színház. Most az eddig titkolt szereposztásról is lehullt a lepel.
Több mint 30 éve debütált a bécsi Theater an der Wien színpadán, és azóta is a musicalirodalom legkiemelkedőbb alkotásaként, világszerte kultikus darabként tartják számon a Habsburg császárné, Sisi sorsának egyedi arcát bemutató, Elisabeth című darabot.
Az előadás nem csupán egy történelmi musical, hanem egy mélyen emberi dráma a szerelemről, veszteségről és a halál elkerülhetetlenségéről, amely új megvilágításba helyezi a császárné alakját és örökségét. Michael Kunze szövegkönyve és Sylvester Levay zenéje egyaránt arra törekszik, hogy Sisi életének árnyalt, érzelmekkel teli oldalát tárja fel, miközben a Halál karaktere nemcsak fenyegető, hanem szenvedélyes és szinte szerelmes figuraként jelenik meg a színen. A darab a zenés színház műfajában újszerű módon ötvözi a történelmi eseményeket és a személyes sorsokat. Szente Vajk rendezése pedig egyedi megközelítést kínál azzal is, hogy
Sisi életszakaszait kettéválasztva külön szereplőt szán a fiatal és az érett, nőiességében kiteljesedett címszereplő megformálására.
A színház ezúttal is különleges módját választotta a szereposztás bemutatásának
Az Erkel homlokzatáról egy többszáz négyzetméteres fátyol ereszkedett alá az épület előtt összegyűlt közönség segítségével, megidézve ezzel Sisi – az előadásban is hasonlóan visszatérő - esküvőjét. Ezután lebbent le a fátyol a darab szereposztásáról is. Eszerint Elisabeth szerepét Vágó Bernadett és Bori Réka játssza, a fiatal Sisit Kovács Gyopár és Pásztor Virág alakítja. Puskás-Dallos Péter és Cseh Dávid Péter Ferenc József, míg Veréb Tamás és Koltai-Nagy Balázs a Halál szerepében lép színpadra. Luigi Lucheni Ember Márk és Serbán Attila lesz az Erkelben, Zsófia főhercegnőt pedig Szinetár Dóra alakítja.