Előadó: | Addamz |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Something is wrong but we go on from day to day [4x]
Hagyd az ajtót zárva és ne enged be az árnyakat
Ne engedj a kísértésnek és nyomjad el a vágyakat
ha jó akkor megmarad ha rossz úgy is vége lesz
a sors írányít mindent így felesleges hogy védekezz
ha szemedbe nézek talán mindketten mást akaraunk
de valami összeköt ezért örökké együtt maradunk
hisz a lelkünk már sok örömöt és fájdalamat is átélt
nem zavar ha szíved néha megdobban majd másért
még ha rossz is nélküled melleted minden szép
melletted nincsen okom aggódni már semmiért
megért az élet hogy medtagad és lenézzd
de ha nem vagy velem akkor már semmit nem ér az egész
mindennap megküzdök érted hogy ha kell
mert szeretlek és ezért soha nem engedlek el
ez az út amit követek meg a cél amiért élek
és talán valamikor 1X majd én is célba érek
[refr]
Something is wrong but we go on from day to day
Something is wrong but we go on from day to day
Something is wrong but we go on from day to day
And we just pretend it all away
elnyomva nősz fel és elnyomva élsz
mikor a tükörbe nézel visszakérdezz hogy mit remélsz?
esélyed sincs arra hogy változtass
de nem is akarnád mert nincs meg az által mivel hibáidat ki takarnád
szar az élet sötét és fárasztó reggelek
nap mint nap az unalmas és kiábrándító emberek
a suli és a meló meg a kissebb nagyobb szívások
néha én se vágom hogy az életemtől mit várok
kint állok az út közepén és csak nézem
ahogy amindennapok lassacskán felemésztik a pénzem
kinevetnek ha nem vagyok trendi és menő
mert a pénzben ahol tanum is sajnos ma csak az nyerő
a lekünk is magányos pedig ha hagynánk érezne
azt mondjuk hogy senki nem kell nekünk de ez csak téveszme
nézzük ahogy minden rossz írányba halad
s bár a vágyainkat írányítják de az álmunk még szabad
[refr. ]
Something is wrong but we go on from day to day
Something is wrong but we go on from day to day
Something is wrong but we go on from day to day
And we just pretend it all away
We act like nothing's changed
4 fal között én is a tudat mélyére ások
igaz 1 akarunk de az esélyeink mások
csalások és átverések vezetnek a csúcsra fel
de a magányos megvetésre már senki nem felel
hisz folyton változik minden
álmodik itt ben a lélek a testben felőröl mindent
de az én utam nem érhet véget
hisz hajt még a vágy ami belülről éget
felemelem a kezem és kitakarom vele az eget
ha te írányítod az életedet akkor a testben mit nem tehet
napok a napokban a világ már gonosz katona
az életünket szeretni megtanít feledni soha
és csak keressük a megváltást a mókus kerékben
nekem ez sok volt már úgy hogy leléptem
de eljön majd a tavasz ami megbocsájt a télnek
és a hideg szelek talán 1 jobb világot ígérnek
[refr.]
Something is wrong but we go on from day to day
Something is wrong but we go on from day to day
Something is wrong but we go on from day to day
And we just pretend it all away [2x]
Something is wrong but we go on from day to day
Something is wrong but we go on from day to day
Something is wrong but we go on from day to day
And we just pretend it all away
If ever two hearts were one, then it was your and mine
But that was another place in time
Now all we have to show. [2x]
Something is wrong but we go on from day to day [4x]
– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.
Fotó: JUNO11
Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban
A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.
Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11
De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.
– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.
Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)
a díszbemutatón
Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.
A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO
Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.
Történetmesélés
Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.) A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.
Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása
Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban. A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.
Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.
Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik
jelenetében
Fotó: JUNO11
A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói
Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.
Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film
díszbemutatóján
Fotó: JUNO11 Facebook
A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette
A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.
Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának.
És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.
A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11
Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje
A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?
Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban
Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.
Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?
Közönség-találkozós vetítések listája itt.
A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.
Fotók: JUNO11