Előadó: | Wolfeinstein |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Wolfeinstein |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Reff:(2x)
Könnybe lábadt szemmel az egész lakosság,
Ez nem egy francia dráma hanem a magyar valóság,
A placcon folyik mindennap a gyilkosság,
A megtört lelkeket a mélybe tapossák!
I.:
Budapesti képek, megtört lelkek,
gyilkos emberek,kiket az utca szült,
aki ha kell szó nélkül üt.
De mit vársz tőle hisz ezt tanulta,
a megélhetését másoktól lopja.
A gyerekek kezében a kés vagy a pisztoly,
egy belső hang azt mondja gyilkolj !
Megpróbálhatsz kitörni de úgy se tudsz,
életed során fölöslegesen futsz.
A prolik táborát gazdagítod,
a sorstársadat fosztogatod,
pedig nem ö tehet róla hogy ennyi itt a burzsuj,
a gazdag csak nevet hisz nem ö jár porul.
Ha belepusztulsz akkor se jutsz feljebb,
a Dunába csobban megfáradt tested,
a fellegekbe száll megtört lelked.
Reff:(2x)
Könnybe lábadt szemmel az egész lakosság,
Ez nem egy francia dráma hanem a magyar valóság,
A placcon folyik mindennap a gyilkosság,
A megtört lelkeket a mélybe tapossák!
II.:
A te fájdalmadat nem érti meg senki,
ebbe a világba nem jut neked semmi.
Pedig dolgozol és hajtasz,
a korházba a kezedbe 2 gyermeket tartasz.
Érzed hogy közeleg az utolsó rész,
legjobban mint mindenki a haláltól félsz,
Az idegeid nem bírják a mindennapos terhet,
a temetőbe pihen már a tested.
Mögötted marad két éhező száj,
a feleségednek így dolgozni muszáj.
Mindent elvállal amiért pénzt kap,
a nagyobb fizetésért főnököt szop.
A két kölyök cseperedik,a tereken verekedik,
végül bandába keveredik,bűnözővé nevelkedik.
Az anya az összeomlás szélén,
szeretett fiai egy cella mélyén..
Reff:(2x)
Könnybe lábadt szemmel az egész lakosság,
Ez nem egy francia dráma hanem a magyar valóság,
A placcon folyik mindennap a gyilkosság,
A megtört lelkeket a mélybe tapossák!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah