Előadó: | Kistehén |
---|---|
Album: | Ember a fán |
Megjelenés: | 2008 |
Hossz: | 4:13 |
Szövegírók: |
Kondor Ernő |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Zöld erdõ mélyén, kispatak szélén
párjával él egy öreg cigány.
Vén öreg ember nótája nem kell,
nem kell a nótája senkinek se már.
Szép tavasz járja, zöld a fa ága,
kisgalamb vígan turbékol a fán.
Õsz feje kábult, a szíve kitárult,
párjához így szól a vén cigány:
Hol van a hegedûm, párom?
Tavasszal minden vidám.
Városba elmegyek máma
én, az öreg cigány.
Egyszer még had muzsikáljak
szívembõl úgy igazán.
Szeretném elmuzsikálni,
hogy él még a vén cigány,
öreg cigány, a vén cigány.
És a vén ember elteper csendben,
hóna alatt a kopott hegedû.
Alig bír járni, lábain állni,
szívében mégis ott él a derű.
Városba érve fáradtan lép be
egy csillogó, fényes terem ajtaján.
A vére fellobban, a szíve megdobban,
középre tipeg az öreg cigány.
Nagyságos uraim, kérem,
nem tudom ismernek-e még?
Könyörgöm, de sokat húztam
valaha réges rég.
Egyszer még had muzsikáljak
szívembõl úgy igazán.
Szertném elmuzsikálni,
hogy él még a vén cigány,
öreg cigány, a vén cigány.
Csend lett egy percig, így szól az egyik:
Jó uraim ma mulatunk ugye?
Nyissanak ajtót, ezt a vén rajkót
látni szeretném repülni tud-e?
Ugrik a pincér, pénzt kap a viccér,
Kint van az ember, kész a hatás.
Jó öreg párja már halva találja,
beszól az anyó: Urak, jó mulatást!
Nem muzsikál soha sem már,
csendes lett már a vén cigány.
Ekkor már alussza álmát,
vadgalamb búg a fán.
Öreg, ván anyóka sírját
virággal díszíti már.
Vadgalamb sírva dalolja:
Élt egyszer egy cigány,
öreg cigány, a vén cigány.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah