Előadó: | Aida (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Tim Rice Szomor György |
Elton John |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Musical |
Címkék: | feldolgozás [+] |
(Amneris):
Álomból ébredés
Búcsú vagy érkezés
Mily furcsa nász,
Fátylat önt rám a gyász
Kegyetlen egy tévedés.
A nappal már éjre vált,
A játéknak vége, lejárt.
Miért hittem el,
Tán csak most nőttem fel záporló könnyekkel.
Meg volt tán fenn az égben írva,
Pár csillag épp rosszul állt.
Elkísér tán majd a sírba,
De senki se lássa, hogy fáj.
Megcsalt, kigúnyolt egy érzés
A valóság így talált rám
A sok, szép hazugság elszállt.
Miért vágyom mégis őt
Ki eldobott, s összetört
Miért hív tovább ez a szép délibáb
Szívem miért vár csodát?
Miért vágyom, mégis miért
E fájó, hazug szép mesét?
Színlelni kár, csak a szép semmi vár
S abból már volt elég.
Megvolt tán az égben írva
Pár csillag épp, csak rosszul állt
S miben még rég egykor bíztam
Csak elmúlt és semmivé lett már.
Megcsalt, kigúnyolt egy érzés
A valóság így talált rám
S nem tudtam az igazság így fáj.
Úgy, úgy fáj.
A most lezárt jogosultkutatás során az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) csaknem 210 millió forint, 2016 és 2022 között beszedett jogdíj jogosultját azonosította be és fizette ki pótlólag. Az EJI folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását is.
Az EJI jelentős erőforrásokat mozgósít a jogdíjak begyűjtése mellett a jogosultak beazonosítására is. A szükséges adatok hiánya miatt ugyanis előfordul, hogy előadók kimaradhatnak a felosztásokból.
A korábban nem azonosított felvételek között nagy számban vannak olyanok, amelyeket az érintett előadók nem regisztráltak határidőn belül, illetve hiányos vagy téves adatokkal szerepelnek a felhasználói adatszolgáltatásokban.
Az EJI alapelve, hogy jogdíj nem maradhat kifizetetlenül
Az egyesület szakemberei összetett informatikai eljárásokkal és egyéni kutatási módszerekkel dolgoznak a jogdíjak kifizetéséhez hiányzó információk beszerzésén.
Az EJI hangfelvételi adatbázisának bővítése eredményeként az idén lehetővé vált a filmzenei jogdíjak széles körű felosztása is: az úgynevezett főcím-, és vége főcímzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között a felosztási szabályzat szerint az eredeti főszereplő jogdíjának megfelelő összeget kell felosztani, a háttér, illetve betétzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között pedig hangfelvételenként összesen egy-egy eredeti szereplőre eső jogdíjat osztottak fel.
Az EJI munkaszervezete folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását, amelyet idén várhatóan júniusban a hangfelvételeket, szeptember végén pedig az audiovizuális jogdíjakat illetően tervez lezárni.
Fotó: illusztráció/Freepik