Előadó: | hiperkarma |
---|---|
Album: | Hiperkarma |
Megjelenés: | 2002 |
Hossz: | 0:00 |
Szövegírók: |
Bérczesi Róbert |
Bérczesi Róbert |
|
Kiadó: | Warner |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Tükörbe néz és a képét lesi ahogy átalakulnak a vonásai
Mikor a hajnali metrón tökegyedül
Önmagával szemben ül és érzi a vesztét valaki figyeli a túloldalról beszélnek neki
De nem hall semmit ő már csak ilyen
Csak a dob meg a basszus zakatol a füleiben
Magába beszél és kutyahúst kajál ha pénzt kap a kezébe telefonál
Valami mindig kell mikor a szerelem leteszi a seggét
A földreülteti és úgy vágja taccsra ahogy senki nem teszi és látja is ő csak észre nem veszi
Hogy ennyit tud csak ő tudja milyen.
Mikor a dob meg a basszus zakatol a füleiben
Megerőszakol ha nem vigyázol ha háttal állsz neki
És úgy tartja kedve akkor ugrik
És addig mozog
Míg el nem indul újra az hogy umm-pá és a csávó kever
Lenyugtatja majd a funksoulbrothercheckitoutnow
Ó igen
Csak a dob meg a basszus zakatol a füleiben (x2)
Dob meg a basszus zakatol a füleiben (x9)
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah