Előadó: | Aza ft. Újonc |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Csonkolom anyád lábát/te meg a torkomat vágd át/mert olyan kemény magyarország hogy a geciség átjár mindig mindenkit/ez disco drog/mindenkit tolnak, a csajok/a herkától lelankadt faszt szopnak
a shortyk meg ropnak/táncolnak a klubban/de a kezemben is Club van/inkább fussál Nelli úgyvan/nálad még
esedékes a verés/a vese véres/miután ütök édes kevés az esélyed/érdekes tény, hogy lényegében én még élek/de ha meghalok, elmondhatod végre a véleményed rólam/hogy hova jutottam/hogy hogyan futottam unottan/a zenébe fejest ugrottam és utadba álltam/ez rám vall/ de nem bántalak/
a Wacuummal rántalak nyakon/mint általában mások vakon/nem vagyok vakond/de a fejszém igen, felbújik a seggedbe/ha nem adsz pénzt a kenderbe, csak flash-elsz a szagon/ja, kimoslak itt a Calgon, ja haver, ja.
Ref.:
Te is szíttá/Mi is szíttunk/te is szítsá’/mi is szítunk.
A sok Brinzásszájú fosputtony aki a rap-em mentén ment/nem érdekel hány rakétát reppentettél el/mikor a számcsekken szemcseppet cseppentettél be/már mikor meghallasz úgy örülsz mintha Presser zenélne/az én hangom azér’ is olyan rekedtes féle, mer’ rekkenő hőségben is szívom a rekettyést/de crack-et nem kérek /mint a fakírt a vízágy, úgy rettentettél meg, mikor megtudtam hogy szerződtet a Fatt Entertainment/a 72-esen mellém hetvenkedtél be/azóta betépve a metrón is reszketve félek/masszív rohamot kapok/masszívetek attól a strassz köves rajkótól neked is stresszelned kéne/feje rettentően emlékeztet Kaptain Jack-ére/mikor abba a tengeri medve seggébe ketten tették be/kapod az emberi retkem/folyik Hungary nedve/szarok minden rímedre mintha gittelnem kéne/ez nem a szeptember vége/hanem a szlengtenger mélye/szerintem nem tudom, legfeljebb mér ne/olyan a csajod pinaszőre jön az szvetternek télre/hívd be a spanom egy pipa zöldre mert szétverlek téged/nem találod a farkad mint egy fejvesztett féreg?/akkor szívjad ki az absztrakt faszt a fröccsöntött frame-et mikor vett/a reccsentett p-den ül a megszeppentett némber/nem vagyok cliffhanger, hogy gleccsert keféljek/öregannya mellé settenkedjé’ be haver/szakijjon téged a sátán kettébe/mikor te hétfőn kedveskedtél ők kedd este tették meg/valójában a valagába egy jumbo jet férne/olyan a kaktusz bonus klón, hogy a klausztrofób kuckóban Jango Fat félne/eltervezte hogy estére dzsangát tesz félre, de benézte mert elég merészen csandás a térde/szopjá’ má’ végre
1. rész, Fotográfus mesterek és fotóművészek íróportréi, 2024. április 27 – június 24.
2. rész, A múzeumi fényképészek íróportréi, 2024. június 27 – december 15.
2024-ben alapításának 70. évfordulóját ünnepli a Petőfi Irodalmi Múzeum, amelyet egy gazdag és sokszínű, gyűjteményeit bemutató kiállítássorozattal ünnepel meg. Ennek a sorozatnak képezi az első részét A halandóság törékeny arcai fotókiállítás a Petőfi Irodalmi Múzeum gyűjteményének íróportréiból. A jubileumi tárlat olyan válogatást mutat be a múzeum archív fényképeiből, amely sajátos keresztmetszetet nyújt az irodalom jeles szereplőiről éppúgy, mint a magyar fotótörténet kiemelkedő alkotóiról.
A kiállítás felépítése rendhagyó, mivel azonos főcím alatt két önálló, időben egymást követő tárlat szerepel. Az elsőn (2024. április 27 – június 24.) az archív írói arcképekre, míg a másodikon (2024. június 27 – december 15.) a múzeumi fényképészek munkája során készült portrékra kerül a hangsúly. A két egymást követő tárlat összesen mintegy 150, a múzeum tulajdonában lévő klasszikus magyar író arcképét vonultatja fel.
Végigtekintve a kiállításon, a látogató számos ismerős fényképre bukkanhat. Ki ne látta volna tankönyvében a megtört tekintetű Arany, az igéző Ady, a kalapos dendi Kosztolányi vagy a vigasztalan Juhász Gyula fotóját? Közös bennük, hogy valamennyit a PIM fotógyűjteménye őrzi.
A múzeum már 1954-es megalakulásakor kiemelt jelentőséget tulajdonított a fotográfiáknak, amelyek műtárgyként, készítőjüket is megnevezve kerültek be a nyilvántartásba. Az áprilisban megnyílt tárlat válogatás a Művészeti, Relikvia- és Fotótár 40 ezer darabos írói ikonográfiai kollekciójából, a PIM fotógyűjteményének legértékesebb egységéből. A Művészeti Tár fotógyűjteménye országosan is a legnagyobb írói képi adatbázis, és mint ilyen, nélkülözhetetlen kiállítások, irodalmi kiadványok összeállításakor is.
Az első bemutatón (2024. április 27. – június 23.) szereplő, időrendben kiállított mintegy 80 fénykép neves fotográfusok – Simonyi Antal, Ellinger Ede, Uher Ödön, Székely Aladár, Rónai Dénes, Pécsi József, Escher Károly, Zinner Erzsébet, Balla Demeter, Gink Károly, Molnár Edit, Szilágyi Lenke és többek - munkáin keresztül egyben fotótörténeti ívet is felrajzol, érzékeltetve, hogyan alakult a portréfényképezés technikája és szemléletmódja a korai és a legújabb felvételek között eltelt mintegy 150 évben. A tárlat legkorábbi fotográfiája Tiedge János Vörösmartyt ábrázoló felvétele 1854-ből, míg a legutóbbiak a 2000-es évekből valók. A kiállítás az irodalom és fotográfia egyfajta izgalmas találkozására invitál.
A gyűjtemény bővelkedik különleges, korai fényképészeti eljárással készült eredeti fotográfiákban. Kiemelkedik közülük Székely Aladár Ady Endréről 1915-ben készült dedikált fotója, Simonyi Antal Jókai Mórról, illetve Arany Jánosról készült albumin fényképei, Ellinger Ede Arany János fényképe, Balogh Rudolf Molnár Ferencről haditudósítóként készült fotója, vagy Edward Steichen, a divatfotózás úttörőjének Molnár Ferenc portréja, és Kaffka Margit albumin fényképe.
A halandóság törékeny arcai címet Juhász Ferenc Molnár Edit Íróportréim című 1973-as pécsi kiállítására írt megnyitóbeszédéből kölcsönöztük.
A második kiállításon (2024. június 27. – december 15.) a PIM fotósai (Berekméri Zoltán, Flesch Bálint, Bókay László, Dobóczi Zsolt, Belicza László Gábor, Gál Csaba és Birtalan Zsolt) által az elmúlt évtizedekben készített íróportrékra kerül majd a hangsúly.
A kiállítás kurátorai: Kovács Ida és Kemény Aranka irodalmi muzeológusok, PIM
Grafikai tervezés: Csuport Andrea
Látványterv: Mihalkov György, PIM