Előadó: | Két Gézengúz |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
S. Nagy István |
Ullmann Ottó |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Évek óta ismerem Kiss apukát,
meg a Pisti fiát,
el kell mondanom hát:
Mikor kisgyerek volt Pistike
foglalkoztak vele,
s rá is szóltak néha: te, te !
S nevetve mondták, hogy ez gézengúz,
akit a papa-mama kézen húz,
és aki éjjel-nappal azzal nyúz,
hogy övé egyedül ma a legjobb csúzli!
Jó lennél, szólt néki apuka, ha jól ennél,
de többet nem is mondott ó, ennél,
annyit szólt még, hogy: rossz ne legyél!
István lett a Pistike üstöke,
Jaj, igazán csuda-haj,
de nem ám ez a baj,
hanem szemtelen a lányokkal,
s vajon még mit csinál,
otthon senki nem szól: betyár!
Nekik még mindig kicsi Gézengúz,
pedig ő nagyfiú, bár még nem húsz,
aki már réges-régen pénzért nyúz,
s fogadom néki más kell ma és nem csúzli
Jót tenne, hogyha az apu szigorúbb lenne,
akkor tán reménykedhetnénk benne,
hogy majd jó lesz az ő gyereke.
Bár gyöngéd a lelkem
és nem kenyerem
az erény, mégis szólok,
ha rossz lesz vele.
S majd úgy vigyázok,
hogy nem lesz baj
Pistikével soha
mert én reá szólok: nana!
Szavamra nem lesz többé Gézengúz,
legfeljebb néha-néha csókért nyúz,
és majd a vén szigetre kézen húz,
s tudom én néki többé már nem kell csúzli
Így lesz jó,
érzem, hogy fölösleges minden szó.
Tenni kell, s ez mindennél többet ér
s jó lesz ő majd az én szívemért!
A színpadon köszönthetjük – mások mellett – Vágó Bernadettet, Bori Rékát, Ember Márkot, Serbán Attilát, Veréb Tamást, Szinetár Dórát és Puskás-Dallos Pétert is.
Lebilincselő utazásra hívja a nézőket a Habsburgok fényűző, mégis tragikus világába a Sisi életét megidéző Elisabeth című musical. A világ számos országában méltán híressé vált darab magyar adaptációját október 3-tól mutatja be az Erkel Színház. Most az eddig titkolt szereposztásról is lehullt a lepel.
Több mint 30 éve debütált a bécsi Theater an der Wien színpadán, és azóta is a musicalirodalom legkiemelkedőbb alkotásaként, világszerte kultikus darabként tartják számon a Habsburg császárné, Sisi sorsának egyedi arcát bemutató, Elisabeth című darabot.
Az előadás nem csupán egy történelmi musical, hanem egy mélyen emberi dráma a szerelemről, veszteségről és a halál elkerülhetetlenségéről, amely új megvilágításba helyezi a császárné alakját és örökségét. Michael Kunze szövegkönyve és Sylvester Levay zenéje egyaránt arra törekszik, hogy Sisi életének árnyalt, érzelmekkel teli oldalát tárja fel, miközben a Halál karaktere nemcsak fenyegető, hanem szenvedélyes és szinte szerelmes figuraként jelenik meg a színen. A darab a zenés színház műfajában újszerű módon ötvözi a történelmi eseményeket és a személyes sorsokat. Szente Vajk rendezése pedig egyedi megközelítést kínál azzal is, hogy
Sisi életszakaszait kettéválasztva külön szereplőt szán a fiatal és az érett, nőiességében kiteljesedett címszereplő megformálására.
A színház ezúttal is különleges módját választotta a szereposztás bemutatásának
Az Erkel homlokzatáról egy többszáz négyzetméteres fátyol ereszkedett alá az épület előtt összegyűlt közönség segítségével, megidézve ezzel Sisi – az előadásban is hasonlóan visszatérő - esküvőjét. Ezután lebbent le a fátyol a darab szereposztásáról is. Eszerint Elisabeth szerepét Vágó Bernadett és Bori Réka játssza, a fiatal Sisit Kovács Gyopár és Pásztor Virág alakítja. Puskás-Dallos Péter és Cseh Dávid Péter Ferenc József, míg Veréb Tamás és Koltai-Nagy Balázs a Halál szerepében lép színpadra. Luigi Lucheni Ember Márk és Serbán Attila lesz az Erkelben, Zsófia főhercegnőt pedig Szinetár Dóra alakítja.