Előadó: | Két Gézengúz |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
S. Nagy István |
Ullmann Ottó |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Évek óta ismerem Kiss apukát,
meg a Pisti fiát,
el kell mondanom hát:
Mikor kisgyerek volt Pistike
foglalkoztak vele,
s rá is szóltak néha: te, te !
S nevetve mondták, hogy ez gézengúz,
akit a papa-mama kézen húz,
és aki éjjel-nappal azzal nyúz,
hogy övé egyedül ma a legjobb csúzli!
Jó lennél, szólt néki apuka, ha jól ennél,
de többet nem is mondott ó, ennél,
annyit szólt még, hogy: rossz ne legyél!
István lett a Pistike üstöke,
Jaj, igazán csuda-haj,
de nem ám ez a baj,
hanem szemtelen a lányokkal,
s vajon még mit csinál,
otthon senki nem szól: betyár!
Nekik még mindig kicsi Gézengúz,
pedig ő nagyfiú, bár még nem húsz,
aki már réges-régen pénzért nyúz,
s fogadom néki más kell ma és nem csúzli
Jót tenne, hogyha az apu szigorúbb lenne,
akkor tán reménykedhetnénk benne,
hogy majd jó lesz az ő gyereke.
Bár gyöngéd a lelkem
és nem kenyerem
az erény, mégis szólok,
ha rossz lesz vele.
S majd úgy vigyázok,
hogy nem lesz baj
Pistikével soha
mert én reá szólok: nana!
Szavamra nem lesz többé Gézengúz,
legfeljebb néha-néha csókért nyúz,
és majd a vén szigetre kézen húz,
s tudom én néki többé már nem kell csúzli
Így lesz jó,
érzem, hogy fölösleges minden szó.
Tenni kell, s ez mindennél többet ér
s jó lesz ő majd az én szívemért!
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton