Funk:
Becsületbeli ügy. InterFunk.
Busta:
Itt van neked a Busta. Esztergom-kertváros.
Dopeman! Ribanc! Indul a menet köcsög.
Busta:
Pisztolyom töltve elindulok és minden fantomot megbaszok.
Mert a Busta a fantomot kamázza, a Dopeman a sztárokat lehúzza.
Először jött a bőrszínével, aztán meg jött az a síró ember.
A Scarface szerintem örülne, ha egy bohóc fehér a faszán ülne.
Funk:
Fordult a kocka. Ki volt aki dobta?
A Jedi visszatér újra a Szigonyba.
Ez Szicília, ő a keresztapa.
Mi pedig a Winampbeeteken dadogó banda,
csak PC-re futja, na ide figyelj funkyzene nepper,
ne gyere nekem a szövegeddel!
A két gyerek bármikor ízekere szed.
Ritmikai szinten tudod hol a helyed!
És vered a fejed a falba! Hiába!
Egyedül nem megy a szekér! Hiába!
Kokain helyett majd költesz piára és te leszel a kocsmák rémálma!
Majd adok neked órákat az öregiskolában
és én leszek a maffia magántanára.
Szóljál a Ducky-nak, az öcsédnek a Petinek,
az Erika C. férjének, Roby D.-nek.
Mindenkinek, akinek a mentora voltál
és külföldi ütemeket alapokat loptál.
Az ígéret szép szó EL Nino.
Te sem vagy más mint egy hazug ringyó.
Busta:
Eddig nem fájt semmi tőled,
az sem hogy a riskád magadévá tetted.
De a szövegemet te lenyúltad,
és vesztedre újra kivívtad sok ezer spanom haragját.
Mindegyik régóta arra vár, hogy a fejed ott legyen a cicában,
őket az érdekli, hogy milyen vagy az ágyban.
Funk: (refrén)
Producerek és bűvészek.
Pénzt eltűntető művészek.
Busta: (refrén)
Nagykutyák és fantomok.
Rossz zsebbe vándorló papírok.
Funk: (refrén)
Producerek és bűvészek.
Pénzt eltűntető művészek.
Busta: (refrén)
Nagykutyák és fantomok.
Rossz zsebbe vándorló papírok.
Funk:
He-He-He Happy Gang, a fejed a célkeresztben, bang!
Felemelem a hangom és annyit mondok,
soha ne vedd fel a mikrofonod.
Ha akarod az alapot, akkor a bajnok csapatot:
Mr. Bustát, Bid Daddy Funk-ot!
Mi föld alól kezdjük el, robbantjuk a bankot,
ne izgulj a temetőbe viszünk virágot!
Busta:
Ha nem vigyázok, még faszt is kaphatok,
a kopasz szexre én nem nagyon vágyom.
Én kértem egy kulcsot a szívedhez,
de te nem adtál semmit az élethez.
A karomon fent van a Da Flava.
De ne bánom mert velem az utca.
Ha sikerült volna, akkor csak velünk
mindig hakniból állt volna az életünk.
Míg az asszony téged otthon vár,
a színpadok mögött áll a bál.
A tripperes gádzsik sorszámot húznak,
nekik mindegy, hogy kit is szopnak.
Írunk neked majd egy két verset,
hogy ne szopd le mindig az LMF-et.
Hogy tudjál kitől majd rímet tanulni,
így neked is könnyebb lesz aludni baby.
Az igazi kurvák azt is tudják,
hogy a nagy faszt hogyan is szopják.
Ha neked is támad efféle gondod,
Mohaman, tudod, te vagy a legjobb.
Funk:
Gengszter, gengszter, stúdió, gengszter.
Mohaman a.k.a. faszfej.
Da Flava Familia én nem voltam soha,
idióta menetelő zsoldos katona,
csak egy hiszékeny gyerek, kinek vannak álmai,
és a lakótelep világában be fog teljesülni dolog,
csontokat dobáltál, mi nem vagyunk kutyák.
Pofátlan senki a jó édes húúúhhh...
Funk: (refrén)
Producerek és bűvészek.
Pénzt eltűntető művészek.
Busta: (refrén)
Nagykutyák és fantomok.
Rossz zsebbe vándorló papírok.
Funk: (refrén)
Producerek és bűvészek.
Pénzt eltűntető művészek.
Busta: (refrén)
Nagykutyák és fantomok.
Rossz zsebbe vándorló papírok.
1. rész, Fotográfus mesterek és fotóművészek íróportréi, 2024. április 27 – június 24.
2. rész, A múzeumi fényképészek íróportréi, 2024. június 27 – december 15.
2024-ben alapításának 70. évfordulóját ünnepli a Petőfi Irodalmi Múzeum, amelyet egy gazdag és sokszínű, gyűjteményeit bemutató kiállítássorozattal ünnepel meg. Ennek a sorozatnak képezi az első részét A halandóság törékeny arcai fotókiállítás a Petőfi Irodalmi Múzeum gyűjteményének íróportréiból. A jubileumi tárlat olyan válogatást mutat be a múzeum archív fényképeiből, amely sajátos keresztmetszetet nyújt az irodalom jeles szereplőiről éppúgy, mint a magyar fotótörténet kiemelkedő alkotóiról.
A kiállítás felépítése rendhagyó, mivel azonos főcím alatt két önálló, időben egymást követő tárlat szerepel. Az elsőn (2024. április 27 – június 24.) az archív írói arcképekre, míg a másodikon (2024. június 27 – december 15.) a múzeumi fényképészek munkája során készült portrékra kerül a hangsúly. A két egymást követő tárlat összesen mintegy 150, a múzeum tulajdonában lévő klasszikus magyar író arcképét vonultatja fel.
Végigtekintve a kiállításon, a látogató számos ismerős fényképre bukkanhat. Ki ne látta volna tankönyvében a megtört tekintetű Arany, az igéző Ady, a kalapos dendi Kosztolányi vagy a vigasztalan Juhász Gyula fotóját? Közös bennük, hogy valamennyit a PIM fotógyűjteménye őrzi.
A múzeum már 1954-es megalakulásakor kiemelt jelentőséget tulajdonított a fotográfiáknak, amelyek műtárgyként, készítőjüket is megnevezve kerültek be a nyilvántartásba. Az áprilisban megnyílt tárlat válogatás a Művészeti, Relikvia- és Fotótár 40 ezer darabos írói ikonográfiai kollekciójából, a PIM fotógyűjteményének legértékesebb egységéből. A Művészeti Tár fotógyűjteménye országosan is a legnagyobb írói képi adatbázis, és mint ilyen, nélkülözhetetlen kiállítások, irodalmi kiadványok összeállításakor is.
Az első bemutatón (2024. április 27. – június 23.) szereplő, időrendben kiállított mintegy 80 fénykép neves fotográfusok – Simonyi Antal, Ellinger Ede, Uher Ödön, Székely Aladár, Rónai Dénes, Pécsi József, Escher Károly, Zinner Erzsébet, Balla Demeter, Gink Károly, Molnár Edit, Szilágyi Lenke és többek - munkáin keresztül egyben fotótörténeti ívet is felrajzol, érzékeltetve, hogyan alakult a portréfényképezés technikája és szemléletmódja a korai és a legújabb felvételek között eltelt mintegy 150 évben. A tárlat legkorábbi fotográfiája Tiedge János Vörösmartyt ábrázoló felvétele 1854-ből, míg a legutóbbiak a 2000-es évekből valók. A kiállítás az irodalom és fotográfia egyfajta izgalmas találkozására invitál.
A gyűjtemény bővelkedik különleges, korai fényképészeti eljárással készült eredeti fotográfiákban. Kiemelkedik közülük Székely Aladár Ady Endréről 1915-ben készült dedikált fotója, Simonyi Antal Jókai Mórról, illetve Arany Jánosról készült albumin fényképei, Ellinger Ede Arany János fényképe, Balogh Rudolf Molnár Ferencről haditudósítóként készült fotója, vagy Edward Steichen, a divatfotózás úttörőjének Molnár Ferenc portréja, és Kaffka Margit albumin fényképe.
A halandóság törékeny arcai címet Juhász Ferenc Molnár Edit Íróportréim című 1973-as pécsi kiállítására írt megnyitóbeszédéből kölcsönöztük.
A második kiállításon (2024. június 27. – december 15.) a PIM fotósai (Berekméri Zoltán, Flesch Bálint, Bókay László, Dobóczi Zsolt, Belicza László Gábor, Gál Csaba és Birtalan Zsolt) által az elmúlt évtizedekben készített íróportrékra kerül majd a hangsúly.
A kiállítás kurátorai: Kovács Ida és Kemény Aranka irodalmi muzeológusok, PIM
Grafikai tervezés: Csuport Andrea
Látványterv: Mihalkov György, PIM