Előadó: | Tyson |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Váradi József |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Pedig az elárvult anya az félti a gyereket
Hogy ne menj oda fiam, az utca eltemet
Meg éget, te is a rács mögött végzed
Elvesz majd tőlem, megmérgez téged
És tudod szegény, minek beszél
Hogy ha hív az utca, akkor forr a vér
Neked minden mindegy csak oda lent legyél
És pont, mint a többi mindent ugyan úgy tegyél
Együtt nősz a bűnnel bele keveredel
Ha vágod ő tagad, ha nem akkor terel
Csak okosan tudod, én játszom a szerepem
Rafinált vagy az ötletet temetem
Formák között én vagyok a legnagyobb
Hát figyelik a szavam, figyelik mit akarok
Ti meg magatok ellen nevelitek őket
Mer most még csak szúrnak mi lesz ha lőnek
Refr.:
Ott születtem én ahol a törvény semmit sem ér
Ott születtem én ahol tiszta vér az ég
Ott születtem én ahol a testvér öli a testvért
Ahol az éjszaka tűzben ég, ott születtem én.
Lopott pénzen vett kurvák
Kábult éjszakák
Visznek, hoznak ide-oda, mert itt mozgatjuk az életet, amit mi irányítunk
Na meg a végzetet, amit magunkkal hozunk
Én közöttük voltam tudom ott mi az élet
Ahol a bűnnek semmi nem vethet véget
De küzdök értetek, nektek beszélek
Onnan amennyit kimentek csak annyit érek
Mert túl sok a gyerek a nem gyerekes utcán
Akik húznak aztán blant a blant után
Letért a kis ember majd fiatal fegyver
15 évesen már rafinált gengszter
Nem szeretik őket a gazdagok
pedig miattuk élnek így szegényen
Hát szegényeket én azzal vígasztalom
hogy én oda állok ahol születni szégyen
Refr.:
Ott születtem én ahol a törvény semmit sem ér
Ott születtem én ahol tiszta vér az ég
Ott születtem én ahol a testvér öli a testvért
Ahol az éjszaka tűzben ég, ott születtem én.
Ma is retteg a szegénytől a gazdag és a gazdagtól ma is retteg a szegény
A rafinált érdek az égeti őket, nem marad nekik az élethez remény
De bennem legyen gonoszság helyettük
Engem égess meg tűzön ő helyettük
Mert én figyelek a kegyetlen útukra
Mert csak a szegények juthatnak pokolra
Mer nekik hazug az a szó, ami nem hitelből szól és ezért tudod mindig alul marad
Nekik az enyém száll, mert aki példának születik, annak a szava mindig igaz marad
Viszont te is tudod jól, hogy mi a különbség csak letagadni könnyebb, mint kimondani
Hogy én vagyok az utca ritmusa meg a vére az egyetlen igazi eredeti
Refr.:
Ott születtem én ahol a törvény semmit sem ér
Ott születtem én ahol tiszta vér az ég
Ott születtem én ahol a testvér öli a testvért
Ahol az éjszaka tűzben ég, ott születtem én.
Ohhhhh tudod, ott születtem én!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah