Előadó: | Katona Klári |
---|---|
Album: | Most |
Megjelenés: | 2001 |
Hossz: | 5:09 |
Szövegírók: |
Katona Klári |
Katona Klári |
|
Kiadó: | Sony Music Entertainment Magyarország Kft. |
Stílus: | Pop |
Címkék: | Keressük! |
Volt…
Egyszer volt egy nem várt érkezés, egyszer csak kérték
Bár, erre nézve nincsen semmi tény
Nem kérték szebben még
Imákat suttogott a szél és veled válaszolt az ég,
így indultál útnak.
Volt, egyszer volt egy nem várt ébredés,
egyszer csak történt
Bár erre nézve sincsen semmi tény
S te mást találtál, mint én.
Alig hogy többet értettél
és máris visszakért az ég
így indultál újra, és
Átlépted még és már küszöbét,
mi lentről nem látszik, míg
Alig van lényeges különbség,
mi fentről már látszik, már
Nem hallják, bárhogy is üzennéd,
mi lenn-fenn sem számít, már
feléd tart szinte ismerősként,
az idejét vesztett lét.
(Zene)
Van, az egyszer voltból másik ébredés,
ha nem is kéred,
Bár, erre nézve sincsen semmi tény,
Ne félj, nem képtelenség,
hirtelen minden összeér,
Színtiszta szándék lakhelyén
Hát hogy lenne vége? És…
Átlépted még és már küszöbét,
mi lentről nem látszik, még
alig van lényeges különbség,
mi fentről már látszik, már
nem hallják, bárhogy is üzennél,
mi lenn- fenn sem számít,
már feléd tart szinte ismerősként,
az idejét vesztett lét.
Egy nyitott könyv az életed
Most végre értheted,
Miért is tart az út már fölfelé, csak fölfelé?
És..
Átlépted még és már küszöbét,
mi lentről nem látszik, még
alig van lényeges különbség,
mi fentről már látszik, már
nem hallják, bárhogy is üzennél,
mi lenn- fenn sem számít,
már feléd tart szinte ismerősként,
az idejét vesztett lét.
S átlépted még és már küszöbét,
mi lentről nem látszik, még
alig van lényeges különbség,
mi fentről már látszik, már
nem hallják, bárhogy is üzennél,
mi lenn- fenn sem számít,
már feléd tart szinte ismerősként,
az idejét vesztett lét.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah