Előadó: | Ankou |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Kecskeméti Árpád Molnár Gyula Zsolnai Zoltán Kecskeméti Csaba |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Minden olyan, mint rég azon a képen
Csak már nem beszélünk annyit,
Csak már nem neked mondom:
Nem rólad szól és nem ér annyit az egész
De azért minden olyan mint rég
Csak már nem beszélünk róla
Tudod elmúlt az az óra,
De a válasz ott van rá
Ha arra jársz majd egyszer,
Ha arra jársz majd még
Akkor mond el nekik,
Hogy nincsen ott már, és nem létezik rég
Innen nincs tovább
Ahogy elkezdtük
Ahogy változtunk
Ahogy felnőttünk
Ahogy éreztünk
Ahogy rájöttünk
Ahogy megtörtünk
Ahogy élveztük
Ahogy ébredtünk
Ahogy itt voltál
Ahogy megtörtént az egész
Azon a tavaszi éjjen,
Ahol elhittél mindent
Ahol majdnem eltüntél
Amikor majdnem elégtél(?)
Elkezdődött, ami véget ért
Valaki szóljon, jöjjön és mondja már
Hogy ez nem csak ennyi,
Hogy van még benne,
Minden szónak van értelme
És a válasz ott van rá
Ha arra jársz majd egyszer,
Ha arra jársz majd még
Akkor mond el nekik,
Hogy nincsen ott már, és nem létezik rég
Innen nincs tovább
Ahogy elkezdtük
Ahogy változtunk
Ahogy felnőttünk
Ahogy éreztünk
Ahogy rájöttünk
Ahogy megtörtünk
Ahogy élveztük
Ahogy ébredtünk
Ahogy itt voltál
Ahogy megtörtént az egész
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton