Előadó: | Csík zenekar |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Keserű víz, nem hittem, hogy ides légy
Régi babám, nem hittem, hogy csalfa légy
Csalfasággal, csaltad meg a szívemet
A jó Isten úgy áldjon, meg Tigedet
Édes anyám ne tiltson a Babámtól
Ha meg akar menteni a haláltól
Én nem bánom ésdes anyám tagadj meg
Mer a szívem a Babámér hasad meg
Szeben felől jön a posta
Szeben felől jön a posta
Jaj de szépen szól a sípja
Jaj de szépen szól a sípja
Mindenkinek hoz levelet
Mindenkinek hoz levelet
Nekem csak keserűséget,
Nekem csak keserűséget
Mindenkinek hoz újságot
Mindenkinek hoz újságot
Nekem csak szomorúságot,
nekem csak szomorúságot
Kicsi tulok, nagy a járom
Fiatal még az én párom
Három kerek évig várom,
mégis ő lesz az én párom csuhajja
Kicsi tulok, nagy a szarva
Nem fér be az istállóba
Le kell a szarvából vágni
A babámtól el kell válni csuhajja
Nincsen kenyér nincsen só
Nincsen felesigem jó, csuhajja
Maj' lesz kenyér maj lesz só,
Maj' lesz felesigem jó, csuhajja
(És) építtetek Pestre házot,
Ablakot rá három százot csuhajja
S a tetejibe tükör szobát,
Hogy a Babám fesse magát, csuhajja
S a tetejibe tükör szobát,
Hogy a Babám fesse magát, csuhajja
Semmihez sem fogható, örökérvényű dal az „Én a bánatot csak mindig kifogom”, amelyet a leghitelesebben Vámosi János óta egy női ikon, Bangó Margit tudott csak igazán átadni a közönségnek.
Sokan ezért a Kossuth-díjas énekesnőhöz kötik a tánczene világából fennmaradt remekművet. Nem is volt kérdés tehát, hogy a Swing à la Django zenekar sokoldalú feldolgozásának Bangó adja az origóját, a tengelyeit pedig két, a maga stílusában emblematikus előadó: Curtis és Takács Nikolas húzzák tovább.
„Django Reinhardt nagy kedvencem és volt szerencsém találkozni vele Brüsszelben. Ezért is nagyon tetszett a Swing à la Django névválasztása, nem is beszélve arról, hogy a legkiválóbb muzsikusok alkotják és már négy éve ők kísérnek hivatalosan.
Egyébként Dani Jánosal, aki az együttesben szólógitárosként játszik és zeneszerző, 10 éve dolgozunk már együtt. A másik ilyen kapocs a ritmus gitáros, aki a dédunokám vőlegénye, Dani Norbert, így komoly kötődés van feléjük. A dal rögzítése húzódott, de senki sem hagyta annyiban, így végül tavaly ősszel került rá sor. A két fiút pedig nagyon szeretem! Nikolas világszínpadokon is megállná a helyét, Curtis pedig szintén fantasztikus. Három különböző stílusú ember fogott össze és a zenében az a lényeg, hogy egyforma legyen a szív és az érzések is megtalálják egymást. Úgy gondolom, hogy nagyon-nagyon sok embernek fogunk ezzel örömet okozni, mindenki megtalálja benne a magához szóló szavakat, mondatokat” – mesélte Bangó Margit a felvételről, amely autentikusan kezdődik, majd egy Dani János által kigondolt, teljesen új rappelhető részbe csap át Curtis szövegével kiegészülve.
A változás a szám elnevezését is érinti, amely az „Én a bánatomat mindig kifogom” címmel szerepel.
A rapper elmondása szerint nem esett nehezére új sorokat szereznie a klasszikushoz: „Ez a világ rendkívül közel áll hozzám, így hamar megindult a tollam. Az, hogy Bangó Margittal közös dalban szerepelhetek, már magában egy áldás és hatalmas megtiszteltetés. A Swinges srácok pedig nemcsak remek emberek, de kiváló zenészek egytől egyig, Nikolas hangja pedig abszolút viszi a prímet.”
Az X-Faktor egykori nagy felfedezettje volt Takács Nikolas, aki nemcsak karizmatikus hangjával, de jellegzetes egyedi stílusával is otthagyta névjegyét az előadóművészetben. Gyermekkori álmát valósította meg Nikolas, hogy együtt énekelhet Bangó Margittal ebben a különleges együttműködésben. Így tovább bővült azon nagyjaink névsora, akikkel Nikolas közösen dolgozhatott. Az idei évre több zenei csemegét is ígér még az előadó a zeneszerető közönségnek.
A makulátlan összhangról pedig nemcsak a zene és a szöveg játéka tanúskodik, hanem a Jimy Punk Hollywood rendezte, meghitt videóklip is, amely a digitális megjelenést megelőzően már megtekinthető.
Fotók: Bangó Margit x Curtis x Takács Nikolas x Swing à la Django