Előadó: | A vörös malom (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Miklós Tibor |
Kocsák Tibor |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Musical |
Címkék: | Keressük! |
(Magister):
A bábuk a jégen vannak,
szervezetük nem bírja a mi klímánkat,
mert ezek rab testek és lelkek.
Preparált emberek.
Bábuk, akik élnek,
szépek és szörnyűek.
Van, kiben három szív ver,
a másik csak érzék, ideg.
Részei ők a gépnek,
és mégsem gépek.
Kés szabta testük,
megtörte lelküket,
gyógyszer és hipnózis,
bűnös élvezet.
Van, ki a múltba réved,
a másik mindig felejt,
részei ők a műnek,
a bábuemberek.
Létük puszta játék,
a fájdalmuk szerep,
drótok, kódok, fények
vezérlik léptüket.
Mindért engem illet,
a dicsőség s a gyűlölet,
hisz én adtam mindnek
a formát, s a lényeget.
Én tettem rabbá őket,
s torz lényük foglyul ejt,
részek ők a műben
és részek belőlem.
És most hozzátok Mimát.
Nézd sátán felség, íme itt van ő,
a szép, a rossz, a vágyott, végzetünk a nő.
Láng gyúl fel bennem ha nézem,
egy szentet kéjenccé tesz,
kétezer év kellett hozzá,
de most kész s tökéletes.
Salome igéző teste és Duse tehetsége,
Johanna szenvedélye, és Lillit éneke.
Dívák és szajhák, költök s zenészek,
Attilák s Borgiák vére kering ereiben.
Szívéhez még egy szívet,
s dupla idegrendszert,
kapott ő és így lett élő műremek.
(Adjutáns):
Őfelségén úrrá lett az ámulat,
bámulta a bámulatos bábukat.
(Magister):
Felség és ő?
(Adjutáns):
Őfelsége úgy találja megnyerő,
szemre is feltűnő a kis bábunő.
De őfelsége kíváncsi a nevére,
s hogy néhány perces bemutatót megér-e?
(Magister):
Én Mimának hívom,
latinul komédiásnőt jelent.
Felség, óhajtod látni, hogy mit tud?
(Adjutáns):
Őfelsége kívánja.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah