


| Előadó: | Mozart musical |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: |
Müller Péter Sziámi Michael Kunze |
|
Szilveszter Lévay |
|
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Musical |
| Címkék: | feldolgozás [+] |

(Vendégek):
Bravó, bravó!
(Schikaneder):
Engedje meg: Emanuel Schikaneder, színházigazgató.
Ez lenyűgöző!
Auernhammer:
Remek zene!
(Salieri):
Jó!
(Schikaneder):
Ördöngös hatása van!
(Wagenseil):
Jól érzi ő majd a színpadot!
(Wagenseil, Hoffer):
Mestermű, hangzó arany!
(Wolfgang):
Bárónő!
Cavalieri:
Nem Adonisz!
(Artaria):
De tud valamit!
(Salieri, Affligio):
Rossz nézni!
Percemberke!
(Rumbeke grófnő):
Csak róla suttog már Bécs!
Ócska cirkusz!
(Wagenseil, Schikaneder, Dr. Mesmer,
Waldstätten, Auernhammer):
Finoman variál, remekül muzsikál!
(Artaria, Affligio):
Blöff az egész, túl csenevész!
(Mindenki):
Mozart híres lesz!
(Salieri):
Tán zongorán elég virtuóz,
szerzőnek csapnivaló!
(Schikaneder, Waldstätten):
Nincs nála jobb!
(Auernhammer, Dr. Mesmer):
Mennyekbe jut!
(Cavalieri):
Most csoda még, de csak kis idő,
s lehúzza a süllyesztő!
(Wagenseilék):
Egy fenomén!
Nagy tehetség!
Ő nem művész!
(Affligio):
Pár úrinő nagyon szereti!
(Schikaneder, Dr. Mesmer):
Már csúcsra tör!
(Rumbeke):
Hívják az udvarba is!
(Waldstätten):
Kell pár jó szó!
(Wagenseil, Schikaneder, Dr. Mesmer,
Waldstätten, Auernhammer):
Micsoda muzsika, remek a stílusa!
Mozart híres lesz!
(Artaria, Affligio):
Fals üresség, rossz mutatvány!
(Salieri, Affligio, Artaria, Cavalieri, Rumbeke, Hoffer):
Ám ez akkor is…
(Mindenki):
Bécs! Ez Bécs!
(Dr. Mesmer):
Itt a hátadba kést döfnek addig,
míg elölről kézcsókot kapsz!
(Mindenki):
Bécs az Bécs!
(Schikaneder):
És itt mindenre van pardon,
kivéve azt, hogyha híres vagy!
(Mindenki):
Ez Bécs, itt nincs szabály!
(Wagenseil):
Itt az irigyek győznek,
a tehetség sohase lesz itt nagy!
(Waldstätten, Auernhammer, Wagenseil):
Itt csak holt művész nagy művész…
(Mindenki):
Mert ez Bécs!
(Rumbeke):
Nincs neki itt biztos státusza!
(Wagenseilék):
Független csak!
(Salier)i:
Játszott a császárnak ő!
(Schikaneder, Waldstätten):
Nem torpan meg.
(Artaria):
Túlbecsüli máris önmagát!
(Auernhammer, Dr. Mesmer):
Komoly művész!
(Hoffer):
Korhely és törvénysértő!
(Cavalieri, Rumbeke, Hoffer):
Rossz társaság, kártyás söpredék!
(Schikaneder, Mesmer):
Már csúcsra tör!
(Salieri, Affligio, Artaria):
Minden zsák foltjára lel!
(Waldstätten):
Társra vágyik!
(Wagenseilék, Schikaneder, Dr. Mesmer,
Waldstätten, Auernhammer):
De a sok palota
mégiscsak fogadja –
Mozart híres már!
(Salieri Affligio, Artaria):
Blöff az egész,
túl csenevész!
Ócska cirkusz!
(Többiek):
Mozart híres már!
(Mindenki):
No de akkor mi van?!
Ez Bécs!
(Wagenseil, Waldstätten, Auernhammer):
Itt minden kisgyermek
pletykákat terjeszt,
mert az roppant nevettető!
(Mindenki):
Mert ez Bécs!
(Mesmer, Wagenseil, Schikaneder):
Itt a jónép csak örvend, ha elbuksz,
mert ezt leste titkon ő!
(Mindenki):
Ez Bécs, itt mit sem érsz!
(Wagenseil, Waldstätten, Auernhammer):
Itt ha őszinte vagy, biztos bűnhődsz,
mert itt az büntetendő!
(1. csoport):
Halj meg ,úgy majd élsz,
(2. csoport):
És nincs pardon,
mert ez Bécs! ha túl jó vagy,
mert ez Bécs!
(Többiek):
Itt csak holt művész nagy művész,
mert ez Bécs!
(Waldstätten):
Hogy mit mondunk, nem számít már!
Nagy művész ő, ez biztos tény!
(Zinzendorf):
Rossz epigon!
(Többiek):
Mind az, mit Mozart összeír,
másolat mind csak, rossz papír!
Mindet csak másolta, ócska papír!
(Auernhammer, Wagenseilék, Dr. Mesmer,
Schikaneder):
Mozart egy géniusz!
(Mindenki):
Na de mindegy is, mert ez Bécs!
Itt a hátadba kést döfnek addig,
míg elölről kézcsókot kapsz!
Mert ez Bécs!
És itt mindenre van pardon,
kivéve azt, hogyha híres vagy!
Mindegy, mert ez csak Bécs!
Itt az irigyek győznek,
a tehetség sohase lesz itt nagy!
(1. csoport):
Halj meg, úgy majd élsz.
(2. csoport):
Mert itt ha jó vagy,
Itt csak holt művész nagy művész!
Elvesztél!
(Mindenki):
Mert ez Bécs!
Bécs az Bécs, és ezt jobb, ha érted!
Bécs az Bécs, és ezt jobb, ha érted!
Bécs az, Bécs az,
Bécs az Bécs!



Harcsa Veronika Flow By című albuma, amely egyszerre zenei és vizuális kísérlet, Vancsó Zoltán fotós slideshow-jával december 1-jén debütál a Müpa Fesztivál Színházában.
Az új zenei projekt a közönség és az előadó közötti határokat kívánja feloldani
A dalok karaktereihez olyan képi narratívák születtek, amelyek rejtett szálakon kísérik és egészítik ki a hallottakat. Az InterAction című esten az énekes Nora Thiele német ütőhangszeressel és a Soharóza kórussal lép színpadra.
Az előadóhoz kapcsolódó dalszövegek itt.
Harcsa Veronika tudatosan fordult az interaktív, közösségi élményt teremtő zene felé
Régóta vezet workshopokat, 2024-ben pedig a Pécsi Tudományegyetem zeneterápia szakán szerzett diplomát. Új albuma, a Flow By ennek a szemléletnek a folytatása.
A szerzemények úgy születtek, hogy az élő előadás során a közönség aktív részese lehessen a zene formálásának: a taps, a hangadás, a ritmikus gesztusok mind a közös flow-élmény részévé válnak.
- A dalokat úgy írtam, hogy belekomponáltam a közönség jelenlétét. Élőben erre épül minden, az viszont további ötletelést igényelt, hogy lemezként hogyan fog működni mindez.
A koncepcióba belevettem a Soharóza kórust, amely híres kísérletező kedvéről. A lemezen ők teremtik meg a közösségi hangzást
és a Müpa-beli koncerten is jelen lesznek, hogy a közönség közé vegyülve erősítsék a hangadást - fogalmazott Harcsa Veronika.
Fotó: Harcsa Veronika Facebook oldala
A lemezen és a koncerten közreműködő Nora Thiele német ütőhangszeres zeneszerzővel és hangszerépítővel az énekes berlini évei alatt ismerkedett meg. Thiele világzenei ihletésű hangszereivel, frame drum- és ritmuskísérleteivel különleges textúrát ad a hangzásnak.
Vancsó Zoltán 2005-ben fedezte fel, majd az elmúlt években művészi szintre emelte a zenével kísért fotó slideshow műfaját. Több száz rövid és csaknem egy tucat egész estés fotófilmet hozott létre, számos alkotása moziban is látható volt.
- Látom a zenét és hallom a képet, érzem e két világ összefonódásának lehetőségét. Ez a műfaj lehetőséget kínál több tucat fotó összefűzésére, ahol a szerkesztés önálló és rendkívül kreatív folyamattá válik.
A képek közötti áttűnések dramaturgiai és esztétikai szerepe, valamint a zenei kíséret hozzájárul ahhoz, hogy a vizuális élmény komplexebbé és átélhetőbbé váljon.
A lemez hangulatához 2017-ig nyúltam vissza az archívumomban, hogy korábban nem publikált képekkel dolgozhassak. Nem konkrét történeteket mesélnek el, hanem a zene tudatalattijába vezetik el a nyitott nézőt - részletezte az alkotó.
A rendhagyó koncepcióból születő lemez egyedi online megjelenést kívánt
- Ma már nagyon kevesen hallgatnak meg elejétől a végéig egy lemezt, de bízom benne, hogy ez az album a vizuális élmény miatt kivétel lesz. Éppen olyan hosszú, mint egy sorozat epizódja - tette hozzá Harcsa Veronika.
Kiemelt kép: Harcsa Veronika Facebook oldala