Előadó: | Elisabeth (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Müller Péter Sziámi Michael Kunze |
Szilveszter Lévay |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Musical |
Címkék: | feldolgozás [+] |
(Max):
A szerelem bárkit elbutít,
Sissy is bajba kerül!
A fásult Bécs megfojtja őt,
remélem, elmenekül!
(Sophie):
Szerelem - ó, Franz is hogy elvakult!
Miért nem hallgatott rám?
(Max):
Mért is kellett épp Sissy?
(Sophie):
Nézem e lányt, üres nagyon,
Franz eltolta minden munkám!
(Sophie):
E fruska nem tud mit se,
(Max):
A császár nem tud mit se,
A trónra minek is ült? mi Sissynél is ül!
Az a fő baj, az a gond: Az a fő baj, az a gond:
Nem hozzávaló, nem hozzávaló,
Nem hozzávaló, nem hozzávaló,
Nem őhozzá, hozzá, nem hozzávaló!
Nem őhozzá, hozzávaló!
(Esküvői vendégek):
Kis helyes! Szörnyen naiv!
Kis törékeny és sápadt nő!
Nem beszél, számunkra
Túl könnyű, szánalmas préda ő!
(Feleség):
Mint mindig! (Mind együtt)
(Grófnő):
Nos, az újdonsült császárné tetszik-é?
(Nemesek):
Ó, de bájos ő! Egy gyermek!
(Fiatal nemes):
De hosszú volt ma Rauscher tósztja!
(Egy herceg):
Ez nem halálos bűn!
(Öreg nemes):
Esküvőben ily csodásat!
(Grófnő):
Csoda kedves!
(Két nemes):
Bájos és üde!
(Egy agg):
Az őse nem mind tiszta!
Grófnő):
Csoda kedves!
(Nemesek):
Csoda félénk!
(Sophie):
Szörnyen naiv!
(Nemesek):
Ahogy jött lefele a lépcsőn
kicsi Sissynk, igen ügyesen.
(Két nemes):
Kicsit hebrencs! Megbotlott, jaj, a császárné!
(Nemesek):
Sok-sok rossz előjel:
ma a szent korona lehullott a földre!
(Két nemes):
Talán túl nehéz!
(Urak I. és nemesek):
Ez oly mesébe illő, a lányka trónra ül!
Ilyen máshol nem történt!
URAK II.:
Szemeiben könnyek - sikktelen, de jó!
Ártatlan és szörnyen szánandó!
Semmi arca nincs, semmi fénye nincs!
(Nemes hölgyek I.):
Nem illik közénk, nem illik közénk!
(Nemes hölgyek II.):
Épp illik közénk, épp illik, épp illik,
épp illik, épp illik, épp illik, épp illik közénk!
(Nemesek I.):
Épp illik közénk, épp illik, épp illik,
épp illik, épp illik, épp illik közénk!
(Nemesek II.):
Nem illik közénk, nem illik közénk,
nem illik, nem illik közénk!
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton