Előadó: | Utazás (Rockopera) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Miklós Tibor |
Kocsák Tibor |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Rockopera |
Címkék: | Keressük! |
(Robi):
Ott, hol a burzsujok közt
egy proli is robbanthat bankot,
én, a franzstadti kölyök
helyből is jó vagyok.
Elvtársnők, rátok hagyom
Engelset és Marxot,
mert az osztályharctól
mindörökre elbúcsúzom.
Ott, hol tombol a tavasz,
és télen is zöldek a pálmák,
nyáron végig a plázson
bikinis szexbombák.
Hol az imperializmus
meztelen valóját,
szép kis sztriptízgörlök
mindenestől megmutatják.
Monte Carlo, szívem gyarló,
kell egy hely, hol a mosoly ingyen is kapható.
Monte Carlo,
látom pördül a rulett, s röppen egy melltartó.
Onnét hajóra szállva
pár óra Málta és Leszbosz,
ott, hol ógörög romok közt
újmódi csodákat látsz.
Hogyha hófehér homokon
homokos hajadont hajszolsz,
és a szép Brünhildák néked súgják:
(Julis, Maris):
Perverzi dajcs.
(Robi):
Ott, hol nem holmi csökevény
táncolni rockyt és rumbát,
és a kokakólát sem tiltja a Ptk.
Hol az Sztk helyett, ha beteg vagy
felcsípsz egy pulykát,
ki a fekvőkúrát testre szabva
alkalmazná.
Monte Carlo, lágy és forró,
lázas, édes és tüzes, lüktet akár egy csók.
Monte Carlo,
kint a kaszinókertben cha-cha-cha szól és mambó.
Fellép a Kessler Sisters és Mr. Perry Como,
és a szöszi tündérek illata bódító.
Pár év, s az ember lehiggad,
jön majd egy kis mademoiselle,
jó nő s a kedves papája mellesleg millionaire.
Ő majd a stafírung mellé egy luxushotelt is ad,
s nálunk a magyar vendég kedvezményt kap.
És ha uncsi a pancsi jöhet egy parti póker,
és a szemem se rebben, bármennyi legyen a tét.
Itthon tök alsó voltam, ott még lehetek joker,
És ha elbúsulnék, hazaugrom kétévenként.
A szétlőtt körúti házak,
gangon a két kis öreg,
nincs pénz, majd csomagot kapnak,
a mutter még büszke lehet.
A Fradit, ha kupáért játszik,
ott kint is megnézhetem,
egy fix, hogy ott virítok
a legjobb helyen.
Monte Carlo, ott lesz frankó,
itt most jönnek a fagyok, túl nagy a zimankó.
Monte Carlo,
mint a francia pezsgő finom és dúsan habzó,
és az üzletek polcain ott ragyog minden jó.
Monte Carlo, lágy és forró,
lázas, édes és tüzes, lüktet akár egy csók.
Monte Carlo,
kint a kaszinókertben cha-cha-cha szól és mambó,
és az üzletek polcain ott ragyog minden jó.
Kell egy napszemüveg és kell egy sportos autó,
és a zsebembe sok-sok ropogós friss bankó.
Ezer kilométer, csak az a húsz ne lenne!
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton