Előadó: | Anna Karenina (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Miklós Tibor |
Kocsák Tibor |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Musical |
Címkék: | Keressük! |
(Betsy):
Hercegnő, légy oly jó,
míg Annáék a színházból megérkeznek,
meséljen valamit e nagyszerű grúz tea mellett!
(Mjahkaja):
Megint csak én? Mindig csak én?
De kiről és mit mesélhetnék?
(Lígyija):
Valami mulatságos, de nem túl gonosz dolgot,
tán éppen Annáról és Vronszkíjról...
(Betsy):
Annát nem hagyom!
Ő nagyszerű asszony!
Kedves és szép, nem tehet arról,
hogy minden férfi belészeret,
és árnyékként követi őt!
(Mjahkaja):
Van Grimmnek egy meséje,
sohasem értettem igazán...
Egy emberről szól,
kinek elvették az árnyékát...
(Lígyija):
Anna nagyon megváltozott,
mióta Moszkvában járt,
és magával hozta
- nevezzük úgy - az árnyékát...
(Betsy):
Csomót a nyelvére, kedvesem!
Annát nem engedem!
Lígyija:
És Karenin?
Rá nem gondol senki?
(Betsy):
Karenin ostoba ember!
Beképzelt törtető!
Anna viszont nagyszerű! Igazi Nő!
Úgy bizony édesem; egy igazi nő!
(A hölgyek együtt):
Egy asszony, ki igazán asszony és igazán nő,
egy asszony nem igazán boldog árnyék nélkül!
Egy asszony, ki igazán tudja: ez ördögi kör!
Hűséges árnyéka, bukását okozza,
veszte lesz szegénynek végül!
(Betsy):
Itt vannak végre!
Anna, kedvesem!
(Anna):
Vronszkíj s a Nagykövet
végig az úton Itáliáról mesélt...
(Nagykövet):
Egy rémes olasz opera után
miről is beszélhetnénk?
(Mjahkaja):
Barátnőm, ön gyönyörű!
(Lígyija):
Jót tesz neki az árnyéka...
(Betsy):
Mire várunk még?
Asztalhoz mind! Kezdjük el!
(Vronszkíj):
Ha megengedik...
két percre még elrabolnám Annát...
(Betsy):
De csakis két perc, Vronszkíj!
Ligyija:
És ne menjenek túl messzire!
(Betsy):
Megható, ahogy így ketten...
(Lígyija):
Én inkább kínosnak nevezném!
(Betsy):
Vigyázzon! Mindenki magából ítél!
(Lígyija):
De drágám!
(Nagykövet):
Hölgyeim, kezdjük már el!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah