


| Előadó: | Road |
|---|---|
| Album: | Második harapás |
| Megjelenés: | 2006 |
| Hossz: | 3:49 |
| Szövegírók: |
Molnár Máté (Road) |
|
Molnár Máté (Road) Szabó Erik Kádár Imre G.B.ZS. Goya |
|
| Kiadó: | Edge Records |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Mostantól magamnak játszom ezt a dalt,
Innentől kezdve már az sem érdekel majd,
Hogy lehetne jobb ennél, de jobb úgyse lehetnél,
Megint egy állomás nem kell senki más.
Ref.: Csak nézz rám, közben égess el,
Újra és újra meg még egyszer,
Csak nézz rám, nem kell, hogy megszólalj,
Elárult egyetlen egy sóhaj.
Meglehet, hogy egyszer még neked is játszom egy dalt,
De addig is meg akkor is pont ugyanazt hallod majd,
Ami a szívedben, ami itt él bennem,
Az utolsó állomás nekem nem kell más.
Csak az, hogy nézz rám,
Neked ezt most látnod kell,
Akarom, hogy újra égess el,
Csak nézz rám, mondd, hogy megtennéd,
Hogy bárminél jobban szeretnél,
Szoríts meg, harapj meg, ölelj át,
Mint az, aki nem tudja világát,
Legyen ez egy álom,
Sose ébredjünk fel,
A legveszélyesebb méreg vagy,
Belehalok abba, ha egyedül hagysz,
Benned azt várom, hogy tévedjünk el.
Egyszer eljön majd azaz idő,
Mikor te játszod nekem a dalt,
Nem lehetek már melletted,
De én akkor is hallom majd.
De addig rám nézz, közben égess el,
Újra és újra meg még egyszer,
Csak nézz rám szemeidben ott a világ,
Hadd legyek én az egyetlenegy hibád,
Szoríts meg, harapj meg, ölelj át,
Mint az, aki nem tudja világát,
Legyen ez egy álom sose ébredjünk fel.
A legveszélyesebb méreg vagy,
Belehalok abba, ha egyedül hagysz,
Benned azt várom, hogy tévedjünk el.
Csak nézz rám, mire vársz még?
Gyere, támadj és szoríts a falhoz!
Falj fel, idd a vérem és örökre láncolj magadhoz!
Aztán meg nézz rám, közben égess el,
Újra és újra meg még egyszer,
Csak nézz rám, nem kell, hogy megszólalj,
Hadd áruljon el ugyanaz az egy sóhaj!!!



A mai Magyarország tánchagyományát és gazdag népzenei örökségét állítja középpontba a Magyar Állami Népi Együttes legújabb, Gyökerek és szárnyak című előadása, amelyet november 7-én mutatnak be Budapesten.
A hat fiatal koreográfus - Ágfalvi György, Darabos Péter, Farkas Máté, Fundák Kristóf, Kele Kristóf és ifj. Zsuráfszky Zoltán - alkotói látásmódját tükröző előadás
zenei koncepciója Pál István "Szalonna" munkája, aki a Kárpát-medence különböző tájegységeinek táncait és hangzásvilágát ötvözi egy új, kortárs színpadi formában.
A bemutató a Magyar Állami Népi Együttes küldetését folytatja
Hidat épít múlt és jelen között, miközben látványos, érzelmekben gazdag táncszínházi élményt kínál. A Gyökerek és szárnyak különlegessége, hogy - a Kincses Felvidék, a Megidézett Kárpátalja és az Ezerarcú Délvidék sikeres tematikus előadásai után -
most először született olyan önálló produkció, amely kizárólag a mai Magyarország tánc- és zenei hagyományaira fókuszál.
A mű gerincét a magyar néptánc legnépszerűbb formái - a botoló, az ugrós, a csárdás és a friss csárdás - adják, amelyek Szatmártól Rábaközig, a Dél-Alföldtől Nógrádig reprezentálják a Kis-Magyarország tájegységeit.
Pál István "Szalonna" zenei vezetésével a régies és új stílusú népzenékből egyaránt merítő dallamok szólalnak meg a citerától és tekerőtől a pásztorfurulyán, cimbalmon, kis klarinéton és vonós bandán át, kiegészülve szólóénekekkel és tánccal kísért dalokkal.
A produkció szellemiségét Goethe azon gondolata ihlette, miszerint "a legtöbb, amit gyerekeinknek adhatunk: gyökerek és szárnyak".
A gyökerek a múlt értékeit, a szárnyak pedig a megújulás bátorságát jelképezik.
A produkció a Magyar Állami Népi Együttes ars poeticáját testesíti meg
A hagyományt nem lezárt múltnak, hanem élő örökségnek tekinti, amely képes megszólítani a jelen emberét is.
A hat fiatal koreográfus közösen formálja meg azt a gondolatot, amely a paraszti lét univerzális tapasztalatait, a segítő és ártó erők örök küzdelmét idézi meg.
A műsor nem hagyományos történetmesélés, inkább érzések, asszociációk, emberi sorsok szövedéke: a mag elvetésétől a termés learatásáig tartó életkörforgás szimbolikus megfogalmazása.
Fotók: A Magyar Állami Népi Együttes Facebook oldala