Előadó: | Riddler |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Riddler |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Bevezetés:
Ez a kereszt,ezek a gondjaim...
nem várom el, hogy megismerj
nem várom el,hogy megértsed őket
hogy miért csinálom az egészet,
és miért mondom el ezeket...
1:
változtam,ha azt mondták menj,én gyorsan távoztam
ha nem kellett volna,akkor is,de ezt már mondtam
többé nem szegülök ellen,mint a megfeszített Jézus
sem tett semmit,pedig tudta puszta akarata szétzúz
bármit,de nem számít, érzem végem elvesztem
és mégha nem is így van,de ezt hiszem,ez a keresztem
ezt viszem,el nem eresztem,rájöttem hogy ezt kerestem
akkor se adom fel,ha látom hogy lehetetlen
roppant súly mit vállaltam,most ez nyugszik a vállamon
de ez ajándék, túlnézek a puszta fájdalmon
leköpnek,megaláznak,de csak erőt adnak!
mert tudom visszajutok oda ahol a felhők vannak
mint az erdő a vadnak,kit ketrecbe zártak
sosem hajtom le fejem, ennek a világnak
bennem a hibákat felismertem,már mindent látok
mi valóban a gyűlölet,és mi csak színlelt átok
úgyhogy dobjátok rám nyugodtan,fogjátok rám, ezt is
ez a srác akkor is indul ha tudja jól hogy veszt is
a meccsen,enyém a hit,a tiétek örök szkepszis
titeket pont az küld le,ami engem felvisz
refrén:
ezek gondok,a keresztem,mit hátamon hordok
én választottam,nem kell segítség,mint egy szónok
mondom el a bánatom,nem várom el hogy megismerj,
nem várom el hogy megértsed,miért csinálom az egészet
ezek gondok,a keresztem,mit hátamon hordok
én választottam,nem kell segítség,mint egy szónok
mondom el a bánatom,nem várom el hogy megismerj,
nem várom el hogy megértsed,miért csinálom az egészet
2:
egykor tökéletes volt minden,talán már nem lesz soha
mára csak önsajnálat maradt meg még egy üres szoba
tele emlékekkel,de érzem eltévedtem,bolyongok
míg nem éltem át ezt,azt mondtam ezek bolondok
kik nem lépnek túl már,de ez másnak is fáj
épp ez a baj,elégszer mondtam,hogy még várj
de mire? nem tudom érdemes-e még szeretni másokat
ezt is egy barátom mondta,meg azt is hogy még változhat
a helyzet,az érzések,másban más értéket
keress,de vajon ez örökre így ért véget?
nem tudom,de azt igen,hogy nem akarok már bántani
senkit,főként nem a sötét mélybe rántani
ártani annak aki fontos,az idő pontos
de nem segít csak halványít,miért kellett pont most
konstatálnom,mintha rosszat álmodtam volna
hol találom meg azt mit keresek
ha azt sem tudom mi az,mint a gyertyán a viasz
úgy szilárdul meg minden,már az sem biztos,hogy mi igaz
refrén
3:
egyre több a féreg is, mind nyálkás csúszómászó
biztos lábbal taposok rajtuk,de még egy uccsó zárszó
ami illeti őket,mert sokat foglalkoztatott
aki szívná most a vérem,pedig holtan otthagyott
meghaltam,súlyos gondok szakadtak a nyakamba
téves úton haladva,maradtam itt csak magamra
számíthatok de rájöttem ez így jó
inkább 1-2 barát legyen,mint ezer álnok kígyó
tiltó mozdulatok,a hamisaknak piros lámpa
ami várja nálam őket,mert látom hogy csak álca
látszat ez,nem érdekel játszad csak a szerepet
úgyis meglátom hogy milyen vagy,és rajtad is jót nevetek
látszat ez,nem érdekel játszad csak a szerepet
úgyis meglátom hogy milyen vagy,és rajtad is jót nevetek
refrén
Végre megérkezett a pop koronázatlan királynőjének, Dua Lipának harmadik nagylemeze, a Radical Optimism, amely 11 dalból áll. Az énekesnő egyedüllétét kiemelő album első felvétele beszédesen az „End Of An Era” (azaz: egy éra vége) címet viseli és olyan slágerek gyűjteménye, mint a „Houdini”, a „Training Season” és az „Illusion”. Dua „pszichedelikus popként” írja le új lemezét, megjegyezve róla, hogy „olyan kiállások és különféle hangzások keveréke ez, amit ha csukott szemmel hallgatsz, akkor egy kész, vizuális világ tárul eléd”.
„Az albumot a szingliségem alatt írtam” – mondta el Dua. „Mindig valami vicces történettel érkeztem a stúdióba, és mindegyik más-más dalt inspirált. Van egy lazaság és őszinteség, ami korábban nem volt meg bennem.”
Az album elkészítésekor a világsztár olyan kivételes művészekkel dolgozott együtt, mint Caroline Ailin (Dua Lipa: New Rules), Danny L. Harle (Caroline Polachek, Charli XCX), Tobias Jesso Jr. (Adele) és Kevin Parker, akit művésznevén Tame Impalaként ismerhet a nagyvilág.
Dua hozzátette: „Mindenki háttere és munkamódszerei jól összeálltak barátként és zeneileg is.” Így folytatta: „Nagyon nyitottak voltunk egymással, és úgy éreztem abban a szobában, hogy sebezhető lehetek, és szabadon beszélhetek a tapasztalataimról. Ennek a zeneisége olyan gazdagnak és izgalmasnak hatott, és szerettem volna ebben teljesen elmerülni és részese lenni.”
A Dua önfelfedezése által ihletett Radical Optimism egy olyan anyag, amelyben értelmet nyer a tiszta öröm és boldogság megélése azokban a helyzetekben is, amelyeket korábban lehetetlennek tűnt elfogadnunk.
A 11 szám közül egy igazán mély jelentésű, a „These Walls” kapott fókuszt a Spotifyon, amelyről elárulta az énekesnő a Zane Lowe-nak adott, nemrég közzétett interjújában, hogy:
„Van ez a közhely, hogy "ó, ha ezek a falak beszélni tudnának, tudod, mit mondanának". Szerintem érezhető az az energia, amikor besétálsz egy szobába és két ember veszekedett, vagy ideges.”
„Azt gondolom, hogy elkerülhetetlen az a beszélgetés, amit senki sem akar, de meg kell tenni, valakinek ki kell szállnia, és bármennyire is fájdalmas, ez általában megfelelő okok miatt történik, mert rólad van szó, és a megérzésed mindig megmondja, hogy valami jó vagy nem…”
Íme a Radical Optimism dallistája:
1. End Of An Era
2. Houdini
3. Training Season
4. These Walls
5. Whatcha Doing
6. French Exit
7. Illusion
8. Falling Forever
9. Anything For Love
10. Maria
11. Happy For You
Fotók: Dua Lipa