


| Előadó: | Kamikaze |
|---|---|
| Album: | Tragikomédia |
| Megjelenés: | 2005 |
| Hossz: | 3:15 |
| Szövegírók: |
Busta Funk Lakatos Róbert Árgyó Péter Kordik Zsolt Csató Adorján |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | Magic World Media Kft. |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Busta:
Héééj! Hölgyeim és uraim! Ez itt a Kamikaze 2-0-0-5.
Az a státusz, mikor a King Konggal indulok a hakniba,
a feszültséget oldjuk majd egy medencés partyba.
A Kamikaze keménymag, üvöltve tombolnak,
egyszerűen jól érzik magukat.
Az már státusz, ha elboltolok annyi lemezt,
ami kétszer annyit termel és egy következőt fedez.
Az a státusz, ha elszórom a pénzem,
amit a rappemmel kerestem és végre nem csak lestem.
Az a státusz, ha nem szabják meg nekem,
hogy miről beszélhetek, ha kedvem úgy tartja, az arcukba nevetek.
Státusznak veszem, illetve annak kéne vennem,
hogy bizonyos emberek, héjj, szóba állnak velem.
Az a státusz, ha milliókat kapok én a lemezeim után
és a barátaim ugyanazok mint amikor kezdtem.
Én ezt tartom fejben, ez a Kamikaze Zsolti,
ez a megfejtés rendben van.
Funk: (refrén 2-szer)
Volt idő, amikor legendává akartam válni,
de rájöttem, hogy ahhoz meg kell halni, mint Szécsy.
Inkább vagyok egy telepi senki,
aki valakinek a mindent jeleni.
Funk:
Néha eltűnődöm a téglán egy tőlem idegen érán,
a rénán a létrán, az üzleti szférán kit játszol?
Rambo-t vagy Utolsó mohikánt?
Mit csinálsz? Missziót? Hívd fel a Vatikánt!
Ott kezdődik a tré, hogy a beceneved bré.
Indigó, gentleman, portré, héj!
Kompromitálás, manipulálás legyen a te dolgod,
a te gondod amikor rádomlik a hip-hop templomod.
Na ki a real, a brill, a zill? Majd te megmondod!
Megy a graff, a rap, a scratch
és fejen forog a mentorod egyszerre.
Soha nem történt meg, olyan a szubkultúrád,
mint az entertainmented - kicsinyes.
Ebben a műfajban nincs karácsony, csak advent.
Aki 10 év után nem akar pénzt, az álszent.
Írtál egy szöveget és játsszák a Viván?
Simán elhiszed, hogy te vagy Szenes Iván.
Én magamon kívül senkit és semmit nem képviselek
érdekes, hogy a bugyor gatyából lett a népviselet.
Minden hibámat vállalom emelt fővel,
a gyűlölet tapasztalattá szelídül idővel.
Funk: (refrén 2-szer)
Volt idő, amikor legendává akartam válni,
de rájöttem, hogy ahhoz meg kell halni, mint Szécsy.
Inkább vagyok egy telepi senki,
aki valakinek a mindent jeleni.
Busta:
Sokkal többre vágyom, mint amit valaha elérhetek,
ha jót akartok nekem, tőlem semmit se kérjetek.
Egy álomvilágban élek, ahol megölnek a tények.
Mit akarok én Jeep-et? Csak egy porfészekben élek.
Itt jön megint a duma, hát hol a legjobb? USA!
Évek óta rólam szólna a strici kultúra.
Ambícióm az van, kitartás is van,
némi arcom is van, nem értem hol van itt a baj?
Funk:
A baj ott van, hogy nincsen rím!
Há-há-há-hááá, te mainstream,
rapper, ----- Mr. Busta, ----- P.I.M.P., motherfucker.
Unom, hogy bármit is csinálok belekötnek,
és ha nyújtom a kezem, beleköpnek.
Pont azok akik egységről papolnak,
légvárat vakolnak, spanoknak tapsolnak.
Túlértékelt, elfáradt bohócok megfejtik a rap-et.
Tisztelet a kivételnek!
Biiiiiiiiiiiiitttttttcccchhhhh



Az Artisjusos műbejelentésnél már jelölheted, ha műved megalkotásához a generatív mesterséges intelligenciát is segítségül hívtad.
Cikkünkben összeszedtük a leggyakrabban felmerülő kérdéseket.
Ha teljesen az MI generálta a dalt, bejelenthetem?
NEM. Az olyan zeneszámokat, amelyekben egyáltalán nem fejeződik ki ember szellemi tevékenységéből, kreativitásából fakadó egyéni eredeti jelleg, nem védi a szerzői jog, így bejelenteni sem lehet őket az Artisjushoz.
Átdolgozáshoz, (vers)megzenésítéshez használtam MI-t. Hogyan kell bejelenteni?
Az MI használatának megjelölése mellett a bejelentésnél ugyanazok a szabályok irányadóak, mint a hús-vér szerzők általi átdolgozásoknál:
– Szerzői jogi oltalom alatt álló művek zenei átdolgozásához az eredeti szerzők engedélyét is szükséges beszerezni, és megállapodni, milyen arányban osztjátok meg egymás között az átdolgozásból származó jogdíjakat.
– Olyan műveknél, amelyek szerzői védelmi idő tekintetében már nem védettek vagy nincs szükség engedélyre, elég a műbejelentéskor a megfelelő kategóriában feltüntetni az eredeti szerzőt, szerzőket. Az átdolgozásból származó jogdíjak felosztása ekkor a Felosztási Szabályzat alapján történik.
Ha az eredeti mű hangfelvétele is átvételre kerül, a felvétel előállítójától is engedélyt kell kérni.
Megzenésítésnél így jelöld a SZIR-ben, ha MI-t használtál
Forrás: Artisjus
Én írtam a művet, de az MI adja elő. Kell használnom a jelölőt a SZIR-ben?
NEM, mert ez esetben a mű saját szellemi alkotásod, nem számít, hogy az egy MI alkalmazás előadásában szólal meg a felvételen.
Milyen értékkel szerepel a mű a felosztásban, ha MI-t is használtam művem megalkotásához?
Akármelyik generatív mesterséges intelligenciát hívtad segítségül a zeneszerzéshez vagy szövegíráshoz, a jelenlegi hazai jogszabályi rendelkezések alapján az MI nem lehet szerző, társszerző. Szerzőként tehát csak az alkotásban részt vevő embert kell rögzíteni a műbejelentés során. (A zeneszerzői-szövegírói százalékok megoszlása ez esetben is szabadon megadható.) A közös jogkezelésben minden felhasznált zenemű értéke azonos, az emberi alkotást támogató technikai eszköz használata ebben nem jelent változást.
Eredeti műnél így jelöld a SZIR-ben, ha MI-t használtál hozzá
Forrás: Artisjus
Kérdés esetén keresd az Artisjus Szerzői Kapcsolatok Osztályát.
Forrás: artisjus.hu
Kiemelt kép: illusztráció/AI/Freepik