Előadó: | Bergendy - Koncert, Tánc, Jazz és Szalon Zenekar |
---|---|
Album: | Ötödik sebesség |
Megjelenés: | 1975 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Demjén Ferenc |
Latzin Norbert |
|
Kiadó: | Pepita |
Stílus: | beat-rock-szórakoztató |
Címkék: | Keressük! |
A 34-es kőnél mindig van virág
1. Míg fiatal volt, az út őt is hívta
Mágnes volt az ismeretlen táj
Néhány gyors év alatt gyakran elhaladt
vagy autóstoppal elment a 34-es mellett
R Hogyha arra lenne dolgod, nézd az út jobb oldalát,
és a 34-es kőnél mindig van virág
2. Ha torkig volt a meg nem szűnő zajjal,
ha tavasz volt, ha forró volt a nyár,
Amint volt rá alkalom, szombat hajnalon
ő is sokszor elment a 34-es mellett
R.
3. Felnőtt és egy autót vett,
és felvette, aki az út széléről integetett
Családja volt, de nem feledte,
ő is járt így gyakran erre
A szép időkre mindig büszkén emlékezett
4. A reggel most is fényes volt ,mint máskor
Korán kelt, járatta a motort
Kávézott hamar, elűzte az álmot,
és gyorsan elköszönt, mert sürgős dolga volt
5. Egy dalt dúdolt, már nem hallhatja senki,
ha véletlen pont szembejött vele
és többé már sosem fog arra menni,
mert mindörökre elment a 34-es mellett
R.,R.
A most lezárt jogosultkutatás során az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) csaknem 210 millió forint, 2016 és 2022 között beszedett jogdíj jogosultját azonosította be és fizette ki pótlólag. Az EJI folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását is.
Az EJI jelentős erőforrásokat mozgósít a jogdíjak begyűjtése mellett a jogosultak beazonosítására is. A szükséges adatok hiánya miatt ugyanis előfordul, hogy előadók kimaradhatnak a felosztásokból.
A korábban nem azonosított felvételek között nagy számban vannak olyanok, amelyeket az érintett előadók nem regisztráltak határidőn belül, illetve hiányos vagy téves adatokkal szerepelnek a felhasználói adatszolgáltatásokban.
Az EJI alapelve, hogy jogdíj nem maradhat kifizetetlenül
Az egyesület szakemberei összetett informatikai eljárásokkal és egyéni kutatási módszerekkel dolgoznak a jogdíjak kifizetéséhez hiányzó információk beszerzésén.
Az EJI hangfelvételi adatbázisának bővítése eredményeként az idén lehetővé vált a filmzenei jogdíjak széles körű felosztása is: az úgynevezett főcím-, és vége főcímzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között a felosztási szabályzat szerint az eredeti főszereplő jogdíjának megfelelő összeget kell felosztani, a háttér, illetve betétzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között pedig hangfelvételenként összesen egy-egy eredeti szereplőre eső jogdíjat osztottak fel.
Az EJI munkaszervezete folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását, amelyet idén várhatóan júniusban a hangfelvételeket, szeptember végén pedig az audiovizuális jogdíjakat illetően tervez lezárni.
Fotó: illusztráció/Freepik