Előadó: | Deák Bill Gyula |
---|---|
Album: | Bűnön, börtönön, bánaton túl |
Megjelenés: | 1993 |
Hossz: | 3:08 |
Szövegírók: |
Hobo (Földes László) Földes László |
Póka Egon |
|
Kiadó: | Hungaroton |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
1. A rabomobil Aszódon állt meg,
Az intézet az állomásnál volt,
Pillantás a kerítésre és tudtam rögtön,
Ez nem lánynevelde, hanem börtön.
2. Harmincöten vagyunk egy csoportban,
Tizennégytől tizennyolc évesig,
Fehérek és barnák vegyesen,
Így állunk a sorban egyenesen.
3. Egész nap dolgozni kell a mezőn,
Aki nem dolgozik, ne is egyék,
A felügyelő röhögve üvölt rám:
Kapálj kölyök, jobb az, mintha lopnál.
R. ||: Élni pocsék, de szökni jó,
Félni pocsék, de szökni jó! :||
4. Mindennap vittek ásni a sarat,
Nyelni a mocskot, túrni a földet,
Tűrni, hogy ütnek, tűrni az átkot,
Nehéz volt, de tudtam, mire várok.
5. A smasszernek gyakran volt nagy dolga,
Kilyukadt a gyomra ötvenhatban,
Leléptünk, ezúttal nem vétettem hibát,
Kívülről rázártam a latrinát.
R.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah