Előadó: | Kicsi G |
---|---|
Album: | A Nagy Dobás |
Megjelenés: | 2000 |
Hossz: | 3:53 |
Szövegírók: |
Radics Gábor |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | sonymusic |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Elég régóta várok már e napra,
mely az életem értelmét végre megadja
és haggya hogy tegyem mit a sors rendelt nekem.
Jöhet jó vagy roszz mindeggy ám legyen.
Egy tökéletes terv sok begyakorolt mozdulat,
S az eltel néhány év a szakmában valamit mutat.
S a tudat mutat utat ami bennem él,
semmi kétkedés, az ember mindig remél.
A szervezetemben dolgoznak a hormonok,
nagyon rákattantam csupán csak erre gondolok.
Nem érdekel mostmár semmi más,
csak a nagy csak a nagy csak a nagy dobás.
Refrén:
Vigyáznom kell mit csinálok mert néznek
Csak betörök egy picikét aztán viszem az egészet
Nem rizikózok, tuti biztos vagyok...
Hisz ez a mindent vivő balhé ez a legnagyobb.
Vigyáznom kell mit csinálok mert néznek
Csak betörök egy picikét aztán viszem az egészet
Nem rizikózok, tuti biztos vagyok...
Hisz ez a mindent vivő balhé ez a legnagyobb.
Csak nyomulok, csak megyek, a cél elöttem lebeg
Bár töbszázszor csináltam és mégis remeg
a lábam, a hátamon a hideg fut végig
arcomon a félelem verejték csap fel félig.
De várjunkcsak mi van ha lebukok? De nem
Mert ezen a napon nem fordulhat elő velem
még a gondolat sem messze elhessegetem
hisz a dolgomat lazán mégis komolyan veszem.
Csak egy szerszám kell mert hát követem a sémát
Ezzel feszitem pattanásig most a témát.
És ahogy én, úgy az sincs kizárva
hogy nem jutok be és akkor minden hiába.
Na mindeggy én folytatom mert ezerrel biztat,
munkára késztet, eggy különleges ízt ad.
Az előételek után a főfogás
Hisz ez a nagy, ez a nagy, ez a nagy dobás.
Refr.
Vigyáznom kell mit csinálok mert néznek
Csak betörök egy picikét aztán viszem az egészet
Nem rizikózok, tuti biztos vagyok...
Hisz ez a mindent vivp balhé ez a legnagyobb.
Vigyáznom kell mit csinálok mert néznek
Csak betörök egy picikét aztán viszem az egészet
Nem rizikózok, tuti biztos vagyok...
Hisz ez a mindent vivő balhé ez a legnagyobb.
Néma csend már csak egy utolsó mozdulat,
Bekövetkezik ekkor egy váratlan fordulat.
Kattan a zár és az ajtó kitárul,
Jézus Mária itt ezer ember bámul.
Hát ezaz a legeslegnagyobb zsákmány ez,
a közönség elragad és el soha nem ereszt.
Mindig dalra késztet, mindig dalra fakaszt
és igaz ítéletet rám csak ő ragaszt.
A tett helyszínére újból vissza-vissza térek
és nem ijesztenek el a pásztázó fények.
Bár lazítani, pihenni egy percre se hagynak,
a folytatáshoz inkább plussz enegergiát adnak.
De tényleg ha bomba hát durrannyon nagyot,
a csillagom ettől majd talán fényesebben ragyog.
De gagyoghatok bármit mindenz mit számit,
a csúcs mindenkit ugyanúgy csábít.
Egy aprócska szikra máris beindul a folyamat,
Csak Hip-Hop kell aztán erezd el a hajamat.
Nem érdekel mostmár semmi más
Csak a nagy, csak a nagy, csak a nagy dobás.
Refrén 4x
– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.
Fotó: JUNO11
Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban
A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.
Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11
De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.
– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.
Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)
a díszbemutatón
Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.
A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO
Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.
Történetmesélés
Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.) A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.
Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása
Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban. A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.
Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.
Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik
jelenetében
Fotó: JUNO11
A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói
Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.
Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film
díszbemutatóján
Fotó: JUNO11 Facebook
A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette
A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.
Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának.
És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.
A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11
Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje
A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?
Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban
Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.
Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?
Közönség-találkozós vetítések listája itt.
A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.
Fotók: JUNO11