Előadó: | Fekete Vonat |
---|---|
Album: | A Város Másik Oldalán |
Megjelenés: | 1999 |
Hossz: | 4:50 |
Szövegírók: |
Beat (Fehér Tibor) Mogyoró (Lakatos József) Mohamed Fatima Lesi László |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | EMI |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
1999 és ez itt a Fekete Vonat
Vissza a feladónak
Dopeman, Dopeman most hallgasd a dumát
Nah' figyelj!
Fatima:
Engem nem zavarsz, nem értem minek kavarsz,
Nem értem mit pörögsz, amikor nem jól zörögsz!
Mert tudom, tudod, te is, tudja a Dope is
Ha nincsen Fati, jó lesz a manus is
Figyeld az arabot, ha akarsz egy darabot
A jóból, egyenesen a gettóból
Klauzál té,r ott van az én csapatom,
Ott van a sok húgom, és itt vannak velem
Amikor csak akarom, mert ez nem az a kaki
A nevem Fati, nem dagi, te csacsi,
Mindenki tudja hogy én vagyok az igazi,
Nem igazán kéne velem kikezdeni!
Ha fickó vagyok, ám veled is van egy pali,
- Hadd találjam már ki, a Ducky?
- A Ducky!
Egy igazi nőnek tudod meg van a baja,
Egy igazi nőnek tudod nincsen...
Elmondom neked is, hogy ki vagyok lazán,
A 7. kerületi roma lány - az ám!
Soha nem állunk meg minket ez hajt igazán,
Két Arany Zsiráf a magyar Grammy gálán
Ez volt a válasz, így szólt Fatima,
Nem a cowboy csapatod rímsorozata
Ki a refrén után rappel az nem egy rapper,
Hanem egy 8. kerületi igazi gengszter
Refr:
Sok pénzed lehet, de nem ez a lényeg
A pénz mindig elszáll, ilyen az élet
Te kezdted én csak folytatom,
Még egyszer soha ne vedd szádra a Vonatot
Mogyoró:
Azt mondod nekem, hogy kifordulós barom
Dopeman baby, lehet a végén te, leszel a csajom,
Azt mondod Roncsfilmet láttál
Mikor a Dodóval sétáltál, mit csináltál?
A Harlem tudja senkiházi voltál
A romák és a gengszterek elől bujkáltál
A Szigony utcában sosem volt helyed,
Mert a mienk volt mindig a lakótelep
Junior közjáték:
Mondtam neked, tedd le a mikrofont, tedd le a mikrofont
Nézd már még Tony Montana, há' mire föl Tony? Tony!
Da-da-da dadogsz még Tony? Még hogy rapháború, gengszter ****
Mo-mo-mo mondtam már, hogy tedd le a mikrofont? Mondtam már?
Nem? Akkor most szólok. Soha ne vedd fel, soha ne beszélj bele,
Főleg a Fekete Vonatot ne vedd a szádra!
Beat:
Jöhet bárki, mert történhet bármi, akármi,
Tudok várni, akárki mondta, hogy a legjobban tudsz
Én rímelek úgy, mint Notorius
A vonat nem áll nem is kannibál, nem is tolat,
De hogyha akarsz egy aranyfogat
És ha a 1G kasszája nem jól fizet, nincs baj,
A fekete ló is találhat rezet!
Jobban jársz hogyha vársz, ez most legyaláz
Te sem vagy más, mint egy telepi srác, ha valaki magyaráz
Tudod G sosem volt jó, a sok kifutó közül
Nem te vagy a befutó, hogy mért nem vagy kanyhaló
Senki se tudja, a kamu vakerodat már mindenki unja,
És ettől kerültem ide fel a csúcsra,
És engem nevelt fel az utca (aha)
Hajtanád a malmot magad felé
De az érdem tudod itt a roma gyerekeké
Mert lehetsz te erősebb, lehetsz okosabb,
Csak nagyobb nem lehetsz, esetleg magasabb
Mert téged itt nem érhet fény, ez a legújabb fejlemény
Kérdem én mi a vélemény?
Aa, dam dam digi dam,
Ez volt hozzád az utolsó szavam!
Junior:
Viríthatod a lóvédat, és indulhat a menet,
De a vérem és a csapatom ellen semmit se tehetsz
Mert mikor a pénzről van szó, kifordulsz te is,
Azt hitted, hogy a tiéd pedig nem is az
Minket már nem csalogatsz
A rap zenére itt van aki kitaníthat
Ne ne ne nehogy azt hidd, hogy lejáratod Vonatot
De dehogy is gondolod komolyan, hiába akarod
Minek, kinek, mire föl írsz te szöveget?
Kamu csak az egész, tedd el a löveged,
Én elmondom neked mi az ami jó
Mi az igazat mondjuk, te csak hazudozol
Akármit mondhatsz, de az lett volna szép,
Ha pénz helyett mindig csak a testvériség,
De neked mi az, ami ennél is többet ér?
Elárultál minket egy pár ezerér'
Itt mutatod ki, hogy mennyit is érsz,
De neked a pénzen a lelked, és a lelkeden a pénz
Kinek kínálod a gengszter gyíkodat, a löveged?
Megeheted reggelire, ha megáll a lemezed
Szólóban nem megy, mert semmit sem érsz,
Jobb lesz, ha mostantól más útra térsz
Ez volt a válasz, nem lehet vita,
Kettőnk közül testvérem benned van a hiba
Refr:
Sok pénzed lehet, de nem ez a lényeg
A pénz mindig elszáll, ilyen az élet
Te kezdted én csak folytatom,
Még egyszer soha ne vedd szádra a Vonatot
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana