Előadó: | Dopeman |
---|---|
Album: | Magyarország rémálma II. - A strici visszatér |
Megjelenés: | 2000 |
Hossz: | 04:34 |
Szövegírók: |
Pityinger László (Dopeman) Zana Zoltán Vadász Péter Pityinger László Pityinger Péter Kolta Gergely |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Magneoton |
Stílus: | Hip - Hop, rap |
Címkék: | Keressük! |
[Intro:Dopeman]
Csá Csumi Csá
Dopeman papa, meg Döglégy
Ó, ezek vagyunk mi
Kaja, pia, pina
Na meg, ez a nagyvilág
Itt jövünk mi
Ti meg csak néztek, mint a moziba
Dopeman, La Mafia Familia, háháá
Óóóóóóóó 4X
[Első Versszak: Dopeman]
Nézed a mozit,és úgy akarsz élni
Mint a nagymenők, Don John Gotti
Én meg a spanom Zozi, úgy nyomjuk
Mint Kis Itáliában a digó fiúk
Gyors pénz, gyors kocsi, gyors csajok
Figyeld öregem, hogy mulatnak a rajok
Dopeman és Döglégy a Keresztapák
Mert a cuccukat veszi az egész ország
[Második Versszak: Gangxsta Zolee]
Első voltam a mocskos Rock N Roll-ban
A feka zenéből is sok pénzt csináltam
Az öreg piás rocker mindegy mit csinál
Az összes ribanc utánam állva brunyál
Mindegy mi a zene, csak egy állat legyek
És higgyek is abban, amit képviselek
Így lettem Döglégy ő, a Whiskey vedelő
Pokol keverő kibaszott nagymenő
[Refrén: Dopeman]
Ezek vagyunk, a nagymenők (Rándulj rá, Rándulj rá)
Ezek vagyunk, a nagymenők (Sánánánánánáná)
Ezek vagyunk, a nagymenők (Rándulj rá, Rándulj rá)
Ezek vagyunk, a nagymenők (Sánánánánánáná)
[Harmadik Versszak: Gangxsta Zolee]
Idefigyelj hokifej, egy nyominger az élet
Eszel, iszol, baszol és már véged
Én mindig úgy éltem, hogy sohasem érezzem azt
Hogy valamiből kimaradtam, vagy el basztam
Hehe, nagy a vaker és oda is lépek, hogyha kell ha kell
Mert minden, ami marad az csak én vagyok
Itt jön Dög és Dope,
Háhá, tudod a nagyok
[Negyedik Versszak: Dopeman]
Ha kedvem tartja, megtehetem
Hogy fölszedjek egy picsát és nyaralni viszem
Ha belépünk az étterembe, a pincérek nyakukat törve
Rohannak elénk, mert ma lesz borravaló
A kupiban minket istenít minden ringyó
A pénzünkből, házat épít a díler
De nem baj tesó, mert én vagyok a spiller
[Refrén: Dopeman]
Ezek vagyunk, a nagymenők (Rándulj rá, Rándulj rá)
Ezek vagyunk, a nagymenők (Sánánánánánáná)
Ezek vagyunk, a nagymenők (Rándulj rá, Rándulj rá)
Ezek vagyunk, a nagymenők (Sánánánánánáná)
[Ötödik Versszak: Dopeman]
A városba baba, akárhova megyünk
Mindenki könyörög, had’ legyen a sleppünk
Két kézzel szórjuk a pénzt, jó kaja, jó pia
Desszertnek pinák
Így élsz, ha úgy hivnak, hogy Dopeman
Ne legyél pipa, minket kamáz az Isten
Másoknak tudom, ez csak álom
De így él, aki a mi barátunk
[Hatodik Versszak: Gangxsta Zolee]
Nem fontos, hogy ki vagyok, csak az, hogy mi vagyok
Mert Döglégy a műfajban a legnagyobb
És leszophat az összes feminista
Itt van végre két hímsoviniszta
Az Argentin Dög, meg a Kokainista
És kezünkbe végre a fekete lista
Amin rajta a neved, ha nem hajtod a fejed
Meg előttünk, akkor neked véged
[Refrén: Dopeman] 4X
Ezek vagyunk, a nagymenők (Rándulj rá, Rándulj rá)
Ezek vagyunk, a nagymenők (Sánánánánánáná)
Ezek vagyunk, a nagymenők (Rándulj rá, Rándulj rá)
Ezek vagyunk, a nagymenők (Sánánánánánáná)
- Életem legnagyobb türelemjátékát játszom
- mondta a sztrókon két évvel ezelőtt átesett Révész Sándor az MTI-nek.
A népszerű énekesnek kedden jelent meg önéletrajzi könyve Ezt én választottam címmel, amely egy kalandos élet, 70 év története.
A Helikon Kiadó gondozásában elérhető, fotókkal gazdagon illusztrált kötetben a Generál és a Piramis egykori frontembere őszintén és részletesen vall életéről, családjáról, gyerekkoráról, zenei pályafutása kezdetéről, a Generál és a Piramis együttessel elért hatalmas sikerekről, szólóéveiről, külföldi kalandozásairól, barátairól. Révész Sándor szavait Derksen Gyöngyi és Bálint Csaba jegyezte le.
- Mozgalmas életet éltem, a színpadi létünk a közönség szeme előtt zajlott, miközben habzsoltuk az életet. Az évtizedek során adott sok interjúban nem akartam részletekbe bocsátkozni pályámról és érzelmi átmeneteimről, de a betegségem, illetve 70. életévem arra késztetett, hogy őszintén visszatekintsek, és elmeséljem mindazt, amit átéltem - mondta az énekes.
Sztrókja után ma már jól viseli a hétköznapokat, tud mozogni, és bár vannak nehézségek, visszatért a komfortérzete.
Révész Sándor a hetvenes évek legelején, a Generál együttes szárba szökkenésével alig egy év alatt vált ismeretlen amatőr zenészből országosan népszerű énekessé.
- A Generál megalakulása a sors különös dramaturgiájának köszönhető. A zenekar Várkonyi Matyi és Novai Gabi irányításával, Karácsony James jöttének gazdagító élményével, fiatal és tehetséges emberek szövetsége lett, amely gyorsan megtalálta a közönségét. A menedzserként mellénk állt Hegedűs László segítségével külföldön is sikereket arattunk, Lengyelországban 15 ezres stadionokban játszottunk, vezettük a holland slágerlistát, és megkockáztatom, hogy a világhírnév küszöbén álltunk. Ebből végül nem lett semmi, de nem sokon múlt - fejtette ki.
Som Lajos akkor már évek óta csábította a Piramis zenekarba, és 1975-ben igent mondott. A keményebb zenék már a Generál idején motiválóak voltak számára. Az interneten a közelmúltban felbukkant a Mikor megszülettem... című dokumentumfilm, amelyet Gazdag Gyula 1979-ben készített a Piramisról, a zenekar fiatalokra gyakorolt elképesztő hatásáról. Az alkotást annak idején csak egy alkalommal vetítették.
- A film hitelesen ábrázolt minket, és a közönség reakcióját egyaránt. A Piramist alkotó öt zenész egyszerű városi fickó volt, hasonlítottunk rajongóinkhoz, talán ez is benne volt abban, hogy sokan példaképként tekintettek ránk. Horváth Attila dalszövegei nagyszerűen kifejezték az akkori fiatalok, a csöves generáció életérzését, gondoljunk csak a Kóbor angyalra, a Ha volna két életem, a Szállj fel magasra vagy a Szabadnak születtem soraira - mondta Révész Sándor.
Az énekes 1981-ben kilépett a Piramisból és 1984-ig külföldön dolgozott, világslágereket énekelt egy óceánjáró hajón. Abban a zenekarban társa volt például Banyák Nándor hegedűvirtuóz és Bianki Iván, a Kex korábbi gitárosa. "Nagy kihívás volt egy semlegesnek mondható, hatszáz fős közönség előtt estéről estére fellépni, ez profi hozzáállást követelt, és óriási tapasztalattal vértezett fel".
Miután hazatért, 1985-ben a Hanglemezgyár kezdeményezésére, és Presser Gábor szakmai támogatásával elkészítette első szólólemezét. Az album, amelyre a Presser-Dusán szerzőpáros mellett ő maga is írt dalokat, rendkívül sikeres lett, olyan számokkal, mint a Nem tudtam, hogy így fáj, a Vigyázz a madárra, vagy A francia lány.
- Volt szó a folytatásról Gáborékkal, a lemezzel Magyarországon James-szel és egy remek csapattal turnéztunk, és néhány közös nyugat-európai fellépésen is szerepeltünk 1987-ben, de akkor én már egy alföldi tanyán éltem, és az ott megélt szabadságélményt nem nagyon akartam feladni - mondta Révész.
A könyvből kiderül, hogy Révészt a Skorpióba, a Dinamitba, sőt a világhírű német heavy metál zenekarba, az Acceptbe is hívták énekelni, de nem ment, közös projektje a Mud együttes tagjával, Rob Davisszel pedig kísérlet maradt. A Piramis 1992-1993-as és 2006-os visszatérése a színpadra is magában rejtette az új lemez ígéretét. "Én nagyon akartam, a többiek, Som Lajos, Závodi Janó, Gallai Peti és Köves Pinyó sajnos nem voltak erre fogékonyak".
Bár autodidakta módon alakította ki az énekhangját, a Piramis időszakában szinte végig úgy érezte, repül a színpadon, ami katartikus élmény volt.
- A hetvenes években a színpadi hangosítás minősége még nem volt megfelelő, ezért legérettebbnek az utóbbi tizenöt évben éreztem magam, a Piramis-évek projekttel, és a Közlegények trióval. Mindkettővel egész pályám dalaiból mazsoláztunk, és egy korábban ismeretlen intim hangot sikerült megtalálni - jegyezte meg.
A betegsége óta egy reklámfelkérésre újra felénekelte a Piramis Ajándék című, eredetileg 1978-as sikerdalát, amely így a mai fiatal generációhoz is eljutott.
A hangját az elmúlt két évben ugyan nem trenírozta úgy, mint azt a pályáján eltöltött évtizedek alatt, de manapság egyre többet foglalkozik vele. "Ha az egészségi állapotom lehetővé teszi, szívesen visszatérek a színpadra".
Fotók: Révész Sándor