Előadó: | Tolcsvay László |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Müller Péter Sziámi Müller Péter Iván Tolcsvay Nagy László |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
A csend takarít a házban, félsz, hogy nem jövök.
Nincs semmi baj, de a kávéscsésze eltörött.
Kinyitod a rádiót, de nem találsz zenét.
Hallgatod az éjszakát, hogy miről szólhat még.
Már nyúlsz, hogy simogasd a macskádat, de rájössz: megszökött.
A keresőt megint ott felejted két állomás között.
Mit üzen a rádió, ha az adás véget ért?
Mit üzen az éjszaka, ha a fehér zaj zenél?
A visszapillantó tükrön a Megváltó lóg,
Borostyánba dermedt skarabeusz bogár a sebváltó-gomb.
Kinyitom a rádiót, az adás véget ér.
Mit üzen az éjszaka, ha a fehér zaj zenél?
Vicces foszlányokban terjed át az éteren a kétely.
Kell-e hozzád így sietnem? Nem hiszem.
Akkor miért akad az étel mégis most a torkomon?
Mit üzen a csend?
_
Későn kapcsolok, pénzért parkolok,
Volt egy éjszaka, arra ébredek, mossa négy gyerek a szélvédőt.
Szemem dörzsölöm, na most miért öröm nekem nézni azt,
Ahogy két kamasz rugdos egy kutyát, de miért épp őt?
Lehúzom az ablakot, kiadom a pénzt,
Hallgatom a várost, melyet mocskos zaj emészt.
Képzeld, az éjszakát önhibámon kívül egy parkolóban aludtam át,
De álmomban végig melletted is voltam.
Azt hiszem, hogy álmomban a macskád is voltam, doromboltam halkan.
Azt hiszem a kávéscsésze is összetört némán a fehér zajban.
Hallgattuk a rádiót.
Hallgattuk a rádiót.
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton