dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
FankaDeli: Rapshow

FankaDeli - Rapshow 18 éven felülieknek!

off off off off off
Isten hozott... ...ördög vihet
Előadó: FankaDeli
Album: Isten hozott... ...ördög vihet
Megjelenés: 2005
Hossz: Keressük!
Szövegírók: Kőházy Ferenc (FankaDeli)
Zeneszerzők: Keressük a zeneszerzőt!
Kiadó: Night Child Records
Stílus: Keressük!
Címkék: Keressük!
Megtekintve: Ma 4, összesen 14110 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Rapshow

...a gyerekek arcán tükröződik a Balkán,
állok a Duna partján,
hátha kimos valamit a víz,
ami innen elvisz
messzire, egy békés, boldog földre,
a tükör sajna nem görbe,
betonházak közötti költészet leteper a földre,
magad mindig kösd be,
ha beszívott sofőr,
komor termék ez a magyar hiphop, amit kapsz, amiért adsz
vagy amiért adnok kéne:
igyál vagy tépj be,
táplálja beléd a média,
pedig legalább annyira
crazy a szomszéd lánya,
mint a filmen a gádzsi,
faszom se érti, miért kell mindig feleslegesen pofázni?,
nem érted ember?, mindegy, mit mondasz,
ha mégse arra fogadsz,
főleg, ha léér szopatsz,
mégsem vagy olyan menő,
a fedőnevem nem Benő,
hanem Feri, tudod a kecsói, jee,
bele van vésve a bűn és mocsok minden egyes lélekbe,
a csúnyákba ugyanúgy, mint a szépekbe,
és megtörik az illúzió,
túl sokat tudni nem jó:
inkább sodródni az árral,
a szarban mindkét lábbal,
az ászt ütöm két párral,
a telet elfeledtetem a nyárral,
a seggemet megcsókoltatom valami 3 perces sztárral,
erről szól ez a kurva lét,
na dobd a lét,
különben loccsantom az agyvelőd,
(na)...

Refrén:
Először gyerek voltam, aztán egy szemét,
vagy félisten sokak szemében- mi kell még?,
a sütibe is kell só: itt a Fanka-rapshow,
és nem is az utolsó!...
Először gyerek voltam, aztán egy szemét,
vagy félisten sokak szemében- mi kell még?,
a sütibe is kell só: itt a Fanka-rapshow,
és nem is az utolsó!...

Mindenki akar valamit: a cél hajt minket, az ösztön diktál,
van, aki itt áll
lent a földön, van, aki repül a fellegekben
a boldogság lassan egy fellelhetetlen
kincs,
a Mennyországba vezető kilincs
megolvadt a Pokol tüzén,
kezemen égési sérülés,
mint egy sportkocsi, ahol csak két ülés:
te meg a csaj, vagy a csaj meg te,
kente,
mint az állat, bele az árokba kokaintól részegen,
az összes elméletet szétszedem,
mikor a haverom felesége
belenéz Fanka szemébe,
és a mellén a kezem,
nem teszem
meg, amit ő akar,
inkább sétálok: az megnyugtat,
találtam egy utat,
ami járható, de ezt mindenki más elkerüli,
pedig jobb lehetne a világ, és egyszer majd a bűnös is leüli
jussát,
mert végtelen fájdalom nincs, akárcsak végtelen öröm,
ez csupán álmodozás a köbön,
kit mi izgat ott bent az agyban?,
mint a csirkefogó a bajban,
mikor a csapó kattan,
már hiába
támad fel az ötlet,
hogy ne csak kergesd... öld meg!,
egymilliárd kört tett
a próbálkozás a horizonton,
hogy mi lenne, ha nem ölnénk egymást halomra?,
de mindenkit csak a karóra,
meg a stex, meg a szex, meg verda mozgat,
verd a feleséged, és keress egy mozgalmat,
ahol titokban szervezitek a világ végét,
bárcsak dekódolhatnám a tévét,
hogy valójában mit üzen,
két fülem
csak hall,
de nem ért a tudatom,két fülem
csak hall,
de nem ért a tudatom...

Refrén:
Először gyerek voltam, aztán egy szemét,
vagy félisten sokak szemében- mi kell még?,
a sütibe is kell só: itt a Fanka-rapshow,
és nem is az utolsó!...
Először gyerek voltam, aztán egy szemét,
vagy félisten sokak szemében- mi kell még?,
a sütibe is kell só: itt a Fanka-rapshow,
és nem is az utolsó!...

Az üzenetem hiába juttatom
bármerre széles e határon,
egyenesen az éjszakából jöttem, remélem emlékszel, barátom,
a régi időkre, mikor új sportok jöttek:
a gyerekek a kosárpályán belénk kötöttek,
aztán vagy futottunk,
vagy ha jó napunk volt: nem lett balhé,
akár a Balaton-parton a sok rapmajré,
én is ott bandáztam,
ám láttam, amit láttam,
megjegyeztem, hogy az állam
szidva,
a rapperek beszívva,
a lóvé zsebbe rakva
jó,
Tisza-parton a sok bungaló,
party party hátán,
a májam nem maradt árván,
a style-om Balkán,
ha már választani kell,
ahogy a csajokban inkább a segg, mint a mell,
a kezeket fel, sok emszí!, sok rapshow,
aztán az első lemez a szobámból, akár egy koporsó,
temette érzéseim mélyre,
bár nem arról szólt, hogy tépj be,
vagy, hogy mindenki nézze
miképp jutok a csúcsra,
mára nem szarozok: ha szarozol, húzz a dolgodra,
én is csinálom az enyém,
sokan azt hiszik: amíg van remény
megéri érte tenni
nekem már rég nincs semmi,
ami fáklyaként vezetne,
erre a lemezre
is csak a Hold fénye kényszerít,
ahogy a rosszfiúkat pénzelik,
mindig két centit előre, három lépést hátra,
mindenki bassza szájba,
de ezt már mondtam a másik számba...
hallod,
mindenki bassza szájba...
(hey, hey...)
ezt már mondtam a másik számba,
(na...)
mindenki bassza szájba...

Refrén:
Először gyerek voltam, aztán egy szemét,
vagy félisten sokak szemében- mi kell még?,
a sütibe is kell só: itt a Fanka-rapshow,
és nem is az utolsó!...
Először gyerek voltam, aztán egy szemét,
vagy félisten sokak szemében- mi kell még?,
a sütibe is kell só: itt a Fanka-rapshow,
és nem is az utolsó!...

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Dua Lipa új lemeze megérkezett

Végre megérkezett a pop koronázatlan királynőjének, Dua Lipának harmadik nagylemeze, a Radical Optimism, amely 11 dalból áll. Az énekesnő egyedüllétét kiemelő album első felvétele beszédesen az „End Of An Era” (azaz: egy éra vége) címet viseli és olyan slágerek gyűjteménye, mint a „Houdini”, a „Training Season” és az „Illusion”. Dua „pszichedelikus popként” írja le új lemezét, megjegyezve róla, hogy „olyan kiállások és különféle hangzások keveréke ez, amit ha csukott szemmel hallgatsz, akkor egy kész, vizuális világ tárul eléd”.

 

Hallgasd meg a lemezt itt.

 

„Az albumot a szingliségem alatt írtam” – mondta el Dua. „Mindig valami vicces történettel érkeztem a stúdióba, és mindegyik más-más dalt inspirált. Van egy lazaság és őszinteség, ami korábban nem volt meg bennem.”

 

Az album elkészítésekor a világsztár olyan kivételes művészekkel dolgozott együtt, mint Caroline Ailin (Dua Lipa: New Rules), Danny L. Harle (Caroline Polachek, Charli XCX), Tobias Jesso Jr. (Adele) és Kevin Parker, akit művésznevén Tame Impalaként ismerhet a nagyvilág.

 

 

 

Dua hozzátette: „Mindenki háttere és munkamódszerei jól összeálltak barátként és zeneileg is.” Így folytatta: „Nagyon nyitottak voltunk egymással, és úgy éreztem abban a szobában, hogy sebezhető lehetek, és szabadon beszélhetek a tapasztalataimról. Ennek a zeneisége olyan gazdagnak és izgalmasnak hatott, és szerettem volna ebben teljesen elmerülni és részese lenni.”

 

A Dua önfelfedezése által ihletett Radical Optimism egy olyan anyag, amelyben értelmet nyer a tiszta öröm és boldogság megélése azokban a helyzetekben is, amelyeket korábban lehetetlennek tűnt elfogadnunk.

 

A 11 szám közül egy igazán mély jelentésű, a „These Walls” kapott fókuszt a Spotifyon, amelyről elárulta az énekesnő a Zane Lowe-nak adott, nemrég közzétett interjújában, hogy:

 

„Van ez a közhely, hogy "ó, ha ezek a falak beszélni tudnának, tudod, mit mondanának". Szerintem érezhető az az energia, amikor besétálsz egy szobába és két ember veszekedett, vagy ideges.”

 

 


„Azt gondolom, hogy elkerülhetetlen az a beszélgetés, amit senki sem akar, de meg kell tenni, valakinek ki kell szállnia, és bármennyire is fájdalmas, ez általában megfelelő okok miatt történik, mert rólad van szó, és a megérzésed mindig megmondja, hogy valami jó vagy nem…”

 

Íme a Radical Optimism dallistája:

 

1.         End Of An Era

 

2.         Houdini

 

3.         Training Season

 

4.         These Walls

 

5.         Whatcha Doing

 

6.         French Exit

 

7.         Illusion

 

8.         Falling Forever

 

9.         Anything For Love

 

10.       Maria

 

11.       Happy For You




Fotók: Dua Lipa