


| Előadó: | Kalef |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: |
Berezvai Marcell |
|
Berezvai Marcell Rácsai Mátyás Fanó Show Arday Dániel Mikolai Petra |
|
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Épp csak a fejeden nőnek az ágak,
pont amik meg nem láthatóak
Ugyanaz a hitvány profilú fickó nézi,
de fel nem válthatóak
Fel nem cseréled őket,
az elfecsérelt idődet
A hajtást megszüntetni,
a földed megművelni kéne
Valamint azt hallottad,
nem hallottad jól, mert valaki nézett
Figyelte, meddig bírod,
hogy bámulod folyton az arcát, megidézett
Csak a fejeden látszik,
dobogó kavicsot játszik a szíved
Szánod-bánod te előrelátó, te előre látod a fényt
Előre látod az jó nekünk, előre látod a tényt
Előre látod az összes rongyos életünk,
na hogy vagy
Kifogyott lassan az esténk
Én is jól kifogytam magamból
Belőled kettőt látok
Zuhanok lassan és élek, valahogy élek
Csak ki vesz rá erre ilyenkor
Ismét péntek, ismét várlak,
jössz is, de mégis valahogy késel
Tegnap boldog voltál,
ma én vagyok az, de a holnap összeprésel
Épp csak a lábamon állok,
a felhődről kiabálok
Ha rájössz, oszd meg velem kérlek,
mi ez a fejünk feletti élet
Amilyen bonyolult annyira egyszerű,
hogy a kérdés maga a válasz:
Hogy ki segít senki segítsen
ki az aki helyetted fújja az összes választ
Félig üresen állok, te félig teli vagy látod
Végig tudtál mindent te előre látó: előre látod a fényt
Előre látod az jó nekünk, előre látod a tényt
Előre látod az összes rongyos életünk:
na hogy vagy
Kifogyott lassan az esténk
Én is jól kifogytam magamból
Belőled kettőt látok
Zuhanok lassan és élek, valahogy élek
Csak ki vesz rá erre ilyenkor
Még csak a fejeden nőnek az ágak,
pont hogy meg nem láthatóak
Még csak a fejeden nőnek az ágak,
pont hogy meg nem láthatóak


Az„i’m not her” című dallal teljessé vált CARI egész évben épülő EP-je, a „killing spree”.
CARI tavaly decemberben kezdte el felépíteni hatszámos minialbumát, ami egy szakítást, illetve a hozzákapcsolódó megéléseket, tapasztalatokat dolgozza fel. Bár a számok a különböző stációkból kifolyólag más-más hangzásvilágot és érzelmeket közvetítenek, az elsőként megjelent címadó dal, a „killing spree” az, ami talán legjobban összefoglalja a teljes anyagot, témáját és hangulatát tekintve is.
A rádöbbenés, hogy megfejlődted önmagad
Az első track egy szakítás utáni „rebound” kapcsolat káoszát mutatja be, míg a második, „don’t let go” című dalra bekúszik a valóság sötétsége, és bár a remény még pislákol, hogy van visszaút, tudjuk, hogy a továbblépés a jó döntés. A két fél közti dinamikára Oláh Marcell közreműködésével erősített rá az énekesnő.
A harmadik szám, az ARON-nal közös „töltény”
A szakítást követő időszak egyik legsötétebb momentuma, a toxikus kötődés felismerése és feldolgozása.
Ennek súlyát a hangzásvilággal és a hozzá készült klipben nagyon nyers és erős vizuális eszközökkel hangsúlyoztak.
A következőként megjelent „broken boy” már a feldolgozási időszak záróakkordja fele mutat, mikor a régi kapcsolaton már túl vagyunk, de az új kapcsolatba való belépéskor a kételkedést még vastagon hordozzuk magunkkal:
a dal érzelmessége közvetíti a félelmet, hogy saját magunkat is védeni akarjuk, és a másikat sem akarjuk összetörni.
Az utolsó előttiként megjelent „still healing” az egyetlen dal, ami tisztán, kizárólag az énről szól: a befelé figyelésről, az önismeretről és a fejlődési folyamatról, ami a szakítás következtében végbement, valamint, ahogy a cím is utal rá, annak elfogadásáról, hogy
a traumákból való gyógyulás nem lineáris, és elengedhetetlen, hogy magunk felé is türelmet gyakoroljunk.
Így érkezünk meg a záráshoz, az „i’m not her”-höz ami egy pozitív rádöbbenést dolgoz fel: a pillanatot, mikor rájövünk, hogy a befektetett energia és belső munka nem volt hiába, mert a végeláthatatlannak tűnő gyászfolyamat során megfejlődtük, amit meg kellett.
„A dalt magát egy kissé félresikeredett este után írtam, mikor elmentem egy buliba egy fiúval, és bár nagyon nem szerettem volna összefutni az exemmel, természetesen megtörtént. Ő nagyon szeretett volna velem beszélgetni, én pedig minden módon kerültem ezt” – mesélt inspirációjáról CARI.
„Ezeket a kaotikus érzéseket foglaltam bele a dalba, és a realizációt, hogy én már nem az vagyok, akit ő ismert, hanem egy sokkal erősebb verziója önmagamnak – erősebb, mint gondoltam. Én már rég túl vagyok rajta, ő pedig megragadt ugyanott, a múltban. Nem akartam hozzászólni, így inkább ebben a dalban mondom el neki egyszer és mindenkorra, hogy maradjon tőlem távol.”
Az énekesnő nagy hangsúlyt fektet arra, hogy dalai mellé vizuális élmény is társuljon
Így az „i’m not her” sem maradt klip nélkül. CARI nem először dolgozott Drin Dragovojával és Hatvani Krisztiánnal, így a kreatív munka nagy egyetértésben, gördülékenyen haladt.
„Az EP erájának lezárására egy igazi pop-punk, 2000-es évek eleji tinifilm vibe-ot álmodtunk meg. Egy iskolában és a tornatermében forgattunk, hogy átadjuk ezt a miliőt” – indokolja a látványvilágot az énekesnő.
„A maszkos férfi jelképezi az exemet és a traumákat, amiket okozott – ezek együttesével birkózom meg a videó végére.”
CARI zenekarával november 19-én a Gödör Klubban mutatja be először élőben a teljes EP-t, de persze a korábbi dalai is felcsendülnek majd, és a jövő évébe is nyerhetünk majd egy kis betekintést.
Fotók: CARI