Előadó: | Chicago (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
G. Dénes György (Zsüti) Fred Ebb |
John Kander |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Musical |
Címkék: | feldolgozás [+] |
(Billy Flynn és az újságírók):
Származása?
Jó családból!
Ifjúsága?
Mint egy álom!
És az apja?
Lent a sírban!
Zárdában nőtt fel szegény,
Mint Aquinói Szent Teréz
Lány vagy asszony?
Fifty- Fifty!
Van húsz éves?
Éppen annyi!
Hát mi történt?
Jött egy férfi!
Azt mondta, hogy mennybe visz
A gyönge nő, de könnyen hisz
És a másik?
Jó barát csak.
És miért lőtt rá?
Mert úgy féltem!
Rém dühös volt?
Mint egy őrült. Kértem én, hogy távozzon.
Mi mást tehet egy jó asszony?
Hát mi történt?
Nem volt észnél.
És a pisztoly?
Persze kéznél!
Rettegett ő?
Mint egy kis nyúl.
Látta ő a végveszélyt és együtt nyúltak fegyverért!
Ó, együtt, együtt nyúlt a kéz
A férfikéz, a női kéz és kész!
A fegyverért, a fegyverért,
a fegyverért, a fegyverért, ő és én!
Ó, együtt, együtt nyúlt a kéz
A férfikéz, a női kéz és kész!
A fegyverért, a fegyverért,
a fegyverért, a fegyverért, ő és én!
Hát így érthető, jól fel mérhető!
Tankönyv példa ő, oly jól érthető
Ő a gyönge nő, síró könnyező
Mert ő nem bűnös, szédelgő
Legfeljebb tévelygő!
Hát most hogy lesz?
Jó az isten!
Tán meg bánta?
Hát még mit nem!
Végső érve…
Én azt mondom, számomra csak egy a fő,
Én meghalnék, csak élne ő.
És?
A bűnös
Mi?
Jazz és a Whisky
És?
És a férfi
És?
Támadott
És kész.
S itt a mentség
Hol?
Nem kell mentség
Miért?
Együtt nyúltak fegyverért!
Hát így érthető, jól fel mérhető!
Tankönyv példa ő, oly jól érthető
Ő a gyönge nő, síró könnyező
Mert ő nem bűnös, szédelgő
Legfeljebb tévelygő!
Ó, együtt, együtt nyúlt a kéz
A férfikéz, a női kéz és kész!
A fegyverért, a fegyverért,
a fegyverért, a fegyverért, ő és én!
Ó, együtt, együtt nyúlt a kéz
A férfikéz, a női kéz és kész!
A fegyverért, a fegyverért,
a fegyverért, a fegyverért, ő és én!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah