Előadó: | Ocho Macho |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Szalai Márton Kirchknopf Gergő Mersics György Mórocz András Keresztesi Krisztián Frimmel Jakab |
Szalai Márton Kirchknopf Gergő Mersics György Mórocz András Keresztesi Krisztián Frimmel Jakab |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Alig férsz már be olyan szűk lett a világ
Nem vagy vakond, ami már az orráig se lát
Marad a föld alatt, mert az már jól bevált
Porfelhők, szűk utak, vad hullámok meg az ég
Anyám az egész föld, mondd merre mehetnénk
Ahol nem lennénk otthon, vagy nem szeretnénk
Nem férek el egyetlen dobozban
Mint a tengerimalacok az alomban
Vagy a smasszer a taxiban
Vagy rabokkal a toronyban
Fél lábbal lépünk át egy világot
Internettel, vagy csak egy szamáron
Gömbölyű világ, pont ahogyan kívánod
Nincs semmi hiba
Tiszta és sima
Nyisd ki a szemed
Vár a világ
Nincs semmi hiba
Tiszta és sima
Nyisd ki a szíved
Utánunk jön Párizs meg Monaco
Buenos Aires por favor
Nélkülünk üres Berlin, Budapest
Moszkva az ilyen hideg
Most jön Banglades
Utánunk sír Madrid meg Tokió
Mexikó, Brazil por favor
Minket vár Kuba meg a szigetek
Puerto Rico, Chile aztán Debrecen
Alig férsz már be, mert olyan szűk a világ
Nem vagy te pók, ami ár örül, ha legyet lát
Akinek tenyérnyi hely csak a nagyvilág
Porfelhők, szűk utak, vad hullámok meg az ég
Anyám az egész föld, mondd merre mehetnék
Mindenhol úgy ölel, ahogy azt szeretném
Nem férek el egyetlen sarokban
Mint az ékszerteknősök egyszobás szalonban
Vagy egy faszú, ami elrágcsál
Egy ütött kopott sezlonyban
Fél lábbal lépünk át egy világot
Internettel, vagy csak egy szamáron
Gömbölyű világ, pont ahogyan kívánod
Nincs semmi hiba
Tiszta és sima
Nyisd ki a szemed
Vár a világ
Nincs semmi hiba
Tiszta és sima
Nyisd ki a szíved
Utánunk jön Párizs meg Monaco
Buenos Aires por favor
Nélkülünk üres Berlin, Budapest
Moszkva az ilyen hideg
Most jön Banglades
Utánunk sír Madrid meg Tokió
Mexikó, Brazil por favor
Minket vár Kuba meg a szigetek
Puerto Rico, Chile aztán Debrecen
Londonból Dublin, Montevideo
Buenos Aires por favor
Kis Varsó, Prága meg a Budapest
Moszkva után haza, irány Szombathely
Kabulból Bagdad, Sao Paulo
Mexikó, Brazil por favor
Amszterdam, Róma meg a Bukarest
Vége nincs soha, bizony így van ez
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana