Előadó: | Red Bull Pilvaker |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Rap |
Címkék: | Keressük! |
Fluor:
Edward, király, ugyan, mondd már, ki raj?
A gúnya szupersukár, veled sok gádzsi van
Kétes hírű alakok, halak, finom falatok
Ha borból lenne, húzóra meginnék egy patakot
Tied a föld, meg a folyók is
Elmehetnénk egyszer aranyröggel jojózni
A fakó lovad megvan még?
Mer' én a helyedbe' ilyen helyen nem laknék
Tudok jobbat, Montgomery a vár neve
Jártam ott egy pár hete, az út a boldogság fele
Édes élet, hol a csajok szépek, paráznák
Dicső szavaktól zeng a mézeskalácsház
Sub Bass Monster:
Ez a király, komám, ahogy gázt ad fakó lován?
A sok féktelen lakomán lassan megkormol ám
Meg se nyikkan majd a kerék, rendre fújja csak, hogy elég
A sok paripa lelép, elhullt csatában a derék
Ez a király, komám, ahogy gázt ad fakó lován?
A sok féktelen lakomán lassan megkormol ám
Meg se nyikkan majd a kerék, rendre fújja csak, hogy elég
A sok paripa lelép, elhullt csatában a derék
Snow:
Na, nézd meg, ahogy léptet fakó lován közénk be
Nem is vágja, mik mennek, csak kicsit körbenézne
Adjon pacsit arcocskádra paripádnak farpofája
Hátad mögött hahotáznak, mit keresel e tartományba'
Hol borból van folyó, és isszák is, mer' YOLO
A minőségi túl költséges, és nincs arany tojó
Kell a lélek öntözése, nehogy elhervadjon
Minden egyes napon a kedvjavításra okot kapok
Sok boldog fiatal heverőin fű kövér
Plusz zsebpénzért ügyködés, jó terméssel trükközés
És elég sok az olyan, kinek a te nevedről, Edward
A csávó jut eszébe, aki megcsinálta Bellát!
Sub Bass Monster:
Ez a király, komám, ahogy gázt ad fakó lován?
A sok féktelen lakomán lassan megkormol ám
Meg se nyikkan majd a kerék, rendre fújja csak, hogy elég
A sok paripa lelép, elhullt csatában a derék
Ez a király, komám, ahogy gázt ad fakó lován?
A sok féktelen lakomán lassan megkormol ám
Meg se nyikkan majd a kerék, rendre fújja csak, hogy elég
A sok paripa lelép, elhullt csatában a derék
Fluor:
Néma csend, ha van, senki nem szegül ellen
Rab nem leszek, me' nem erre születtem
Összetett sztori, de elmondom szimplán is
Koccolok, csoki, me' rád koccintás nincs
A neved rég ejtették diccsel
De jóba' vagy az arannyal, a giccsel, a bilinccsel
Harsona harsog, elfordulnak a szolgák
Csoda kéne, hogy az ebeid ezt helyrehozzák
Fegyver akad, igaz szóból is lehet elég
Nem láttuk kérdésesnek a csata kimenetelét
Hiába dumált Eduárd, nem cselédje a csoda
Így esett meg egykoron az a híres lakoma
Sub Bass Monster:
Ez a király, komám, ahogy gázt ad fakó lován?
A sok féktelen lakomán lassan megkormol ám
Meg se nyikkan majd a kerék, rendre fújja csak, hogy elég
A sok paripa lelép, elhullt csatában a derék
Ez a király, komám, ahogy gázt ad fakó lován?
A sok féktelen lakomán lassan megkormol ám
Meg se nyikkan majd a kerék, rendre fújja csak, hogy elég
A sok paripa lelép, elhullt csatában a derék
Két műfaj találkozását mutatja be a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás, amely kedden nyílt meg Budapesten az MNMKK Magyar Nemzeti Múzeum kertjében.
A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közösen rendezi meg a kiállítást, amelynek másik része a városligeti intézményben látható. A két helyszínen megrendezett tárlatok fényképeit a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának gyűjteményeiből válogatták.
A Duett című kiállításban a zene és a fényképezés találkozik egymással
A két kifejezési forma egymással párbeszédet folytatva, formabontó módon mutatja be, ahogy a zenei élmények a fényképezés eszközei révén láthatóvá válnak.
A megszólaló zene betölti teret
Családi nappalit, hangversenytermet, rádióstúdiót, tánctermet, vendéglőt vagy akár egy városi teret, a képeken a zene, a zenélés és a hallgatás is képi formában jelenik meg.
Mindkét kiállítás azonos koncepció alapján jött létre
- A kiállítás archív felvételein zenei pillanatok, csend, harctér, polgári otthon és koncertek elevenednek meg. A pillanatfelvételek felidézik azt, hogy mi szólhatott ott és akkor. A néma képek a fantázia segítségével zenei élménnyé válnak - fogalmazott Bősze Ádám zenetörténész.
A kiállításon szereplő képek nem zenei hatást kívánnak kelteni a nézőben, nem a zenéből merítenek inspirációt, hanem a zenével töltött tereket nyitják meg előttünk, mindkét tárlatot különféle tértípusok mentén rendezték el.
Kilenc tértípus mentén mutat be archív felvételeket két hónapon keresztül
A szervezők olyan tereket kerestek, amelyek hangulatait és jelentéseit nagyban befolyásolta, hogy milyen zene szólt bennük és az, hogyan hatott az az ott lévőkre. Ezek a képek lehetőséget adnak arra, hogy kérdéseket tegyünk fel.
Az egyik képen a tizenhat éves Dohnányi Ernő látható édesapjával és más zenészek társaságában, egy másikon Cselényi József operaénekes otthonában a családjával, de Szabados György zongoraművész keze is felfedezhető az egyik archív felvételen zongorázás közben.
- Csellót készítő első világháborús katonák is megjelennek az egyik képen, de a kiállítás felvételei között feltűnik a Zeneakadémia tere is, amelyben "Clemens Krauss vezénylését képzelhetjük el, amint a Bécsi Operaház százfős énekkarát dirigálja a pesti közönség előtt" - mondta a kurátor.
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója beszédet mond a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás megnyitóján a Múzeumkertben 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója szerint a képeket nézve megszólalhat bennünk a zene: olyan emlékek jönnek elő a gyerekkorból, a mindennapokból, amitől azt érezheti a néző, hogy a zene jelen van - hangsúlyozta.
A Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás részlete a Múzeumkertben a megnyitó napján, 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert