Előadó: | Majka |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Majoros Péter Majka |
Vékony Zoltán |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Olyan friss minden emlék
Pedig eltelt bő húsz év
Fiatalság, mennyi balhé
Sose voltunk rá büszkék
Engedem most is
Amit érzek elvigyen
Átélem most is
És a szívemben elhiszem
Régebben más volt
A 90-es években mindenki táncolt
És micsoda tánc volt
Adtuk a szépet
Melír a hajban, break
Ez volt a lényeg
Még most sem értem
És jött az este
Egy videó diszkóban partnert keresve
Talpig fessben
Adtuk a szépet
Hogy mi történt velünk
Azt még most sem értem
Én nem értem, nem értem már
91-ben a telepeken úgy terjedt a
break, mint a veszedelem
Én gondoltam ma magam odateszem,
én a kezemen pörgök, te meg a fejeden
Apáink meg akartak nyúzni minket elevenen,
mert bömbölt a magnó minden emeleten
Egy klipben megnéztünk
ezerszer egy jelenetet,
és mindenki tudta a szerepeket
Egyszer csak robbant az Enemy Squad,
és az egész világnak azt mondta matt
Úgy nyomták az állunk a földön maradt,
a táncuktól haver kisütött a nap
Egy cigi ketten felesbe,
Éva vermut a kezembe
Rend volt mindig a fejembe,
pedig 10 forint nem volt a zsebembe
Régebben más volt
A 90-es években mindenki táncolt
És micsoda tánc volt
Adtuk a szépet
Melír a hajban, break
Ez volt a lényeg
Még most sem értem
És jött az este
Egy videó diszkóban partnert keresve
Talpig fessben
Adtuk a szépet
Hogy mi történt velünk
Azt még most sem értem
Én nem értem, nem értem már
Egy-két-há-négy ébresztő
Megjön a house ez rémisztő
Party daluk agyserkentő
A hajnali arcuk elrettentő
2 Unlimited meg Brooklyn Bounce,
ha kellett ha nem virágzott a gaz
DJ BoBo meg egy rakat fasz,
zeneként akkor bármit eladhatsz
Tudták a parasztnak már egész más kell,
ordít a világ, hogy hyper hyper
Nagytalpú cipők meg hülye hajak
Óriás karika a fülem alatt
Ne legyünk büszkék, de a mienk volt,
a 90-es évek tudod ilyen volt
Lehangolt, leláncolt, de varázsolt,
de 2000 mindennel leszámolt
Régebben más volt
A 90-es években mindenki táncolt
És micsoda tánc volt
Adtuk a szépet
Melír a hajban, break
Ez volt a lényeg
Még most sem értem
És jött az este
Egy videó diszkóban partnert keresve
Talpig fessben
Adtuk a szépet
Hogy mi történt velünk
Azt még most sem értem
Én nem értem, nem értem már
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton