Előadó: | Ámen |
---|---|
Album: | Fénykor |
Megjelenés: | 2015 |
Hossz: | 0:00 |
Szövegírók: |
Pajor Tamás |
Szentkirályi György |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Az én világom nem ebből az országból való
A sort végig állom, a jót prédikálom,
én, az idők végi városlakó
De itt letörik a retorika, itt bekerít az Amerika,
itt fekete a meló, de takaríthat a Marika
Jókedvvel, bőséggel, roadmap-pel, hűséggel,
így a család könnyebben jön ki otthon a fűtéssel
A kirakaton sale, már lejárt, épp mossa le,
esténként a kasszánál áll, de figyelik, hogy csal-e
A cég átveri jól, ez ridegtartás a rackanyájnak,
mert kár neki ól, mint lagzisztárnak a Carnegie Hall
A magyar itt is terhet vontat, de arany a szállítmánya
Óvatosan ejtett mondat, van alanya, állítmánya
Néha pénzt számol, néha tűzoltólétrából
és vörös téglából rakott házak közt téblábol
Le ne állj, van még tovább,
gyere vár az én hazám
Legalább te legyél,
aki hajt, akit majd visz a szél,
odaér igazán
Az én világom nem ebből az országból való
A sort végig állom, a jót prédikálom,
én, az idők végi városlakó
Hol a cash, hol a keserűség pislogott,
most fess robot gyárt flash mobot
és húst, hogy etess dogot
Rossz barátság, kutya-mocska,
egy disszonáns futamocska,
mit a sors gyárt fapadosra
Tűrt, tiltott és bevett mérgek,
ezektől sokan nevetgélnek,
de nem jók az eredmények
Az anya felelőst okol,
az apa keresőmotor,
a fia belejön, s lohol
Teletank, tele tanköteles gyerekkel a tér
Lereppel a vér, ha belefér
Osztozzunk meg: cost benefit,
fele szöveg, fele beat, csak a koszt be ne vidd
Mert az utolsó perc mindent levetít neked itt
Le ne állj, van még tovább,
gyere vár az én hazám
Legalább te legyél,
aki hajt, akit majd visz a szél,
odaér igazán
Az én világom nem ebből az országból való
A sort végig állom, a jót prédikálom,
én, az idők végi városlakó
Havas a tető és savas az eső,
itt csak a tavaszi vető a szavahihető
Az ítélet előjelét jelzi az előítélet,
ha mások mondják meg, mit érek,
az elől kitérek,
De itt élek, hol a pénz beszél, a kutya ugat,
mert kultúrállat, kulturálatlan,
de most az ember nyúlt utánad nyílt utálatban
Ez a korcs, ez korcsoport,
ad sorsoktól elsodort,
torkokból felkotort trollmodort
A két kéz lett az étkészlet,
ahogy a véresre tévézett szemekből szétnéznek
Az eleje hasít, a vége bágyadt,
termeli a békevágyat,
bármi áron végre ágyat
Le ne állj, van még tovább,
gyere vár az én hazám
Legalább te legyél,
aki hajt, akit majd visz a szél,
odaér igazán
Mirtse Korinna és Balázs Mihály már harmadik közös dalukat hozzák ki Korinna és UTAZØ néven. Két versmegzenésítés után ezúttal a vadiúj Zavar dalszövege saját szerzemény, ami ráadásul egy nem mindennapi témát boncolgat.
Szinte mindenkivel előfordult már élete során, hogy megmagyarázhatatlan okból rátört egy belső kényszer, ami arra ösztönözte, hogy megigazítson, helyre rakjon, kisimítson valamit. Belénk van kódolva a szimmetriára, párhuzamokra való törekvés, egyszerűen jólesik a szemnek, ha szabályosan állnak a tárgyak az asztalon, vagy ha a lábtörlő pontosan párhuzamos a küszöbbel. Az ilyen kényszerekre egyre általánosabb lett nemes egyszerűséggel rámondani, hogy „ne törődj vele, csak az OCD-m”, bele sem gondolva, hogy milyen lehet annak a bőrében lenni, aki tényleg szenved az obszesszív-kompulzív zavartól.
„Talán pont azért, mert ennyire elcsépelt lett az OCD kifejezés, sokan nem tudják felmérni, hogy mennyire megnehezíthet egy életet. Aki pedig ettől szenved, egyedül érzi magát, mert nem mer beszélni a helyzetéről.
Kiskorom óta jelen vannak kényszercselekvések az életemben, és mindig próbáltam elrejteni őket. Elkezdtem fórumokon olvasgatni az OCD-vel élők tapasztalatairól, és összeszorult a szívem, hogy mennyi embert érint ez az egész, ráadásul sokkal súlyosabban, mint amennyire nálam valaha is jelen volt.
Ismeretlenek és névtelenek voltak, mégis úgy éreztem, van egy láthatatlan kapocs, ami összeköt velük. Legszívesebben mindannyiukat megöleltem volna. Úgyhogy most ez a dal az én ölelésem feléjük.”
– mesélt a dal központi témájáról Korinna. A producer, Balázs Mihály (UTAZØ) ezúttal a hangszerelésen kívül a zeneszerzésben is oroszlánrészt vállalt, ugyanis a páros eddigi dalaitól eltérően most a zene született meg először, és később a dalszöveg.
„Szeretem az olyan popdalokat, amiknek az alapja egy akusztikus gitár, vagy valami klasszikusabb hangszer, és már régóta a fejemben motoszkált, hogy szeretnék egy lendületesebb dalt írni, ami így kezdődik. Ezt egy picit modernebb köntösbe bújtattuk, és amikor Kori ráírta a dalszöveget, továbbfejlesztettük olyan zenei megoldásokkal, amik a szöveg témáját erősítik. Jó, amikor egy dal ennyire könnyen megszületik.”
– így emlékszik vissza a dal keletkezésére Balázs Mihály.
Az energikus, erőteljes, pörgős zenei környezet miatt a Zavar nem kesereg a problémákon, hanem rájuk rúgja az ajtót.
„Amint meghallottam a zenét, azonnal beleszerettem, de még nem tudtam, miről szóljon a dal. Misi javasolta, írjak arról, ami minden nap ott van velem, mégsem beszéltem még róla soha. Pár óra múlva ott volt feketén-fehéren a Zavar szövege. Ezt már ki kellett üvöltenem magamból.”
Zavar a zenei megosztókon itt.
Korinna a közösségi médiában:
https://linktr.ee/mirtsekorinna
Spotify → http://bitly.ws/SMDe
Tiktok → https://bitly.ws/3ic4w
Instagram → http://bitly.ws/SMec
UTAZØ a közösségi médiában:
Spotify → http://bitly.ws/SMDu
Instagram → http://bitly.ws/SMeJ
Tiktok → http://bitly.ws/SMWp
Facebook: https://bitly.ws/3ic4I