Előadó: | Háborgató Maszkura |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Bíró Szabolcs |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Refrén:
Apám anyám azt fújja drágám nem jó ez a szakma
De jó lenne végre ha a hozza nem értő szájára lakatot rakna
Nekem már nem használ a szép szó , mondhatnak akármit
Zene legyen , a többi nem számít!
9 - 10 éves suliba járó csóró egyszerű kis kölyök lehettem
Amikor apámtól kapott piros tangóharmonikát a nyakamba vettem!
Gürcölt sokat érte mint apa ki a fiáért teszi
Hátha megtanul rajta játszani később meg hasznát is veszi
Együtt nótázgattak próbáltak ízleltek a hangját
S ha majd felnövök szép lassan én is alakítok egy bandát
Boros állapotban többször a kedvére raktam
A piros rózsák beszélgetnek hallgatóért még fagyi pénzt is kaptam
Büszke volt a család a szomszéd tűrte a rokonság ma sem hinné
Hogy nekem is sikerülhet és a keresztfiú meg valamire is vinné
Még apám sem bízik bennem , az anyám meg kételkedik
A tesóm szeret aki nem ismer az rosszul vélekedik
Mindezt később a családfő vagyis az apa folyton csak felhányja
Mindez csak általa van én meg anyám semmirevaló fajtája
Iskolába is jártam nem tanultam csak a zene érdekelt
Gyenge elméjű vagyok voltam mindig de engem e gondolat éltetett
Lusta mocsok állat vagyok mert már semmi sem mozgat
Tartom magam ehhez , mert nálam szent ez a mondat
Folyton éneklek mint a rigó és örök táncot járok
A legutolsó megállóban ácsorgok s a hiphop szerelmére várok
Refrén:
Apám anyám azt fújja drágám nem jó ez a szakma
De jó lenne végre ha a hozza nem értő szájára lakatot rakna
Nekem már nem használ a szép szó , mondhatnak akármit
Zene legyen , a többi nem számít!
Részeges passzban üvölt , hogy még meddig tartson a háznál
Nem dolgozom csak űzöm a hóbortom hülyébb vagyok másnál
Ez már így marad , nekem jó így , jó vagy nem jó ez van
Hogy mit gondol a világ , nehogy mar azon törjem az agyam
Bezárkózom a szobámba és zenére veszem a hangom
Fejhallgatóban instru szabadon üvölt és így telik napom
Aki elhalad ablakom alatt az azt hiszi megbolondultam
Már a családnak is egy kín de sajnálom ilyen ez a film
Ami nem csupán színdarab 2 felvonással hol a színpad a terep
A végsőkig tartó mellékszerep nehezebb mint a főszerep
Csak egy gondolat bánt engem , hogy máshoz nem értek csak ehhez
És nem akarok mást csinálni csakis kimondottan ezt
Amíg 10 ujjam van és billentyűk előttem meg papír és ceruza
Mikrofont nem cserélem fel a kapával raphoz ragadok mint a medúza
Azt mondják a zene nem tart el , felkopik tőle az állam
Anyámék hátán éljek örökké , vagy eltart majd az állam
Nem lopom a napot merengető kanállal nyelem a hiphopot
Én nekem reggeli ebéd vacsora ő éhen soha nem hagyott
És , hogy a szakmával mi lesz , arról mondhatnak akármit
Zene legyen , a többi nem számít!
Refrén:
Apám anyám azt fújja drágám nem jó ez a szakma
De jó lenne végre ha a hozza nem értő szájára lakatot rakna
Nekem már nem használ a szép szó , mondhatnak akármit
Zene legyen , a többi nem számít!
Maskara , Maszkura , Szabolcs , Erdélyi Háborgató Magyar
Rímek formájában mosul le rólam a bűn a kosz s a var
Mert nálam Keresztelő János a HipHop , Nílus helyett Maros
Fejem rap zenétől zavaros , ez így marad hidd el nem sajnos!
Gyógyíthatatlan betegség kiölhetetlen vírus mi belem költözött
Ha le scanelsz tetőtől-talpig , minden porcikám fertőzött
Feleségem is, kurvám is, ő lesz, vele nászútra indultam
Véget nem érő kaland , s ha igen is végül , mondhatom ...... megtisztultam !
Refrén:
Apám anyám azt fújja drágám nem jó ez a szakma
De jó lenne végre ha a hozza nem értő szájára lakatot rakna .
Nekem már nem használ a szép szó , mondhatnak akármit
Zene legyen , a többi nem számít!
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton