Előadó: | Children of Distance |
---|---|
Album: | 5. Fejezet |
Megjelenés: | 2016 |
Hossz: | 3:34 |
Szövegírók: |
Nyári Roland (Shady) |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | WMMD |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Refrén: (Horus)
Haragos a szívem, megdermed, ha támad a szél,/
Eltemet ez a föld, ha végleg beszövi a fátylat a dér,/
Kérlek vidd el a szavaim a porból, nem marad ennyi se már,/
Elengedem a szívem, de csak ott ahol senki se jár.
Verze 1: (Shady)
Nesztelen nappalok, és hallgatag éjszakák,/
Az együtt töltött időkkel összefonódott a némaság,/
Ez a gyötrődés magamban, már nem mostani,/
Egyszer csak azt vettem észre, hogy már nem tudok mit mondani,/
Hogy jutottunk idáig, ki változott meg, te vagy én?/
A másik szobában gondolkodom, a sarokban egy kanapén,/
Kérdeztem, hogy mi zavar? Kérdeztem, hogy mi a baj?/
Nekem hiányzik a frissesség, mint száraz földnek a zivatar,/
Annyi mondtál, minden jó lesz, egyszer minden rendbe jön,/
Ami szembe jön üres ígéret, amit lyukas zsebbe tömsz,/
A változástól félek, hogy majd a magány jobban fáj,/
Az igazság az, ennél rosszabbul nagyon rég voltam már,/
Porosodó terveimmel gondolatban játszok, /
Miközben korosodó homlokomon mélyülnek a ráncok,/
Feltámad a szél, fülembe változást súg,/
Nem is érdekel, hogy mi az már, csak jöjjön valami új.
Refrén: (Horus)
Verze 2: (Carp-E)
Bárcsak érteném mit akar ma üzenni a szél nekem,/
A testem fáradt, magamat reménnyel mérgezem, /
Hiába megy a robot, nap mint nap elkeseredek,/
Kihalt belőlem minden, az életért nem lelkesedek,/
Feltettem az egészet arra, hogy majd jobb legyen,/
De miért küzdenék tovább, ha nem leszel már ott velem?/
Azt kérted tőlem, hogy csak a szépre emlékezzek,/
De soha nem fogod átélni milyen az a feltépett seb,/
Megígértem nem dobom el az életemet,/
A barikádom lettél, a falon túl már félve megyek,/
Nem fogom megköszönni, mindazt amit értem tettél,/
El sem köszöntem, nem mondtad el mit érezhettél,/
Nem látom, mégis tudom, követed a lépteimet,/
Álmodok rólad, de a csodákban már én se hiszek,/
Nem mindig könnyű, néha feltámad a szembeszél,/
Bár te nem mondod ki, de a szemed mindent elmesél,
Refrén: (Horus)
Verze 3: (Horus)
Diák vagyok csupán, és tanítók a falak,/
De éjszaka elszaladnak a papírról a szavak,/
Mikor az elgyengülő papír a sok gondolat megszakad,/
Pusztán a reményvesztettség tintája marad rég,/
Temettem mindent már, de megteszem ha érdekel,/
A közös jövőnk halott, mégis nekem csak élve kell,/
Hazudók porát fújja most a szél az aszfaltra,/
Ne félj a színek újra előbújnak hajnalra,/
Sötétben indulok, de sötétség vár haza is,/
Nincs már más, csak az emléked ami hazavisz,/
Miért maradnék itt a gusztustalan mocsokban?/
A gúnyos zajban te sem hallottad, ha zokogtam,/
Hosszú az út, de vajon mennyi lehet még előttem?/
Az elmém életben van még, de testem erőtlen,/
Egy gerinctelen világ, ugye, nem is olyan szép itt,/
Addig nem lehetek új ember, amíg nem öltem meg a régit.
Sikeresen alkotni egyszerre többféle zenei stílusban – Madarász Gábor, Kemény Zsófi, Kun Bálint, Glen Gabriel (SE) a DEX-en.
Május-júniusban újra itt a Dalszerző Expo
Idén hetedik alkalommal szervezi meg az Artisjus a DEX Songwriting Expót. A rendezvényt 2018-ban indította el a szerzői egyesület azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül, valamint lehetőséget teremtsen a szakmai fejlődésre. A meghívott szakemberek tematikus mesterkurzusain az érdeklődők május-júniusban vehetnek részt az Artisjus székházban.
Amikor mindenki szerző a zenekarban
Mi történik, ha a zenekartagok nemcsak hangszeres kísérőzenészként, hanem dalszerzőként is mindannyian jelen vannak az alkotói folyamatban? Május 16-án a nemrég az MVM Dome-ban nagykoncertet adó Carson Coma zenekar billentyűse, Kun Bálint ad elő a közös zenekari alkotásról és az ezzel járó kreatív és emberi döntéshelyzetekről. A résztvevők olyan kérdésekre kapnak választ, hogy létezik-e valódi zenekari demokrácia, és segít-e a zenészi akadémiai előképzettség az ilyen helyzetek megoldásában.
Kommersz, de mégis jó dalszövegek?
Közhelyek, toposzok, eredetiség. Hol a határa a kommersznek, és mi különbözteti meg a jótól? Május 30-án, a rendezvénysorozat második eseményén Kemény Zsófi, költő, író, slammer a kommersz, de mégis jó dalszövegek megírásának titkait keresi, és bemutatja, hogyan tudnak a közhelyes kifejezések költői képpé, művészetté válni. Jöjjenek példák a sikeres, kommersz, mégis jó dalszövegekre.
Műfajokon átívelő dalszerzői flexibilitás
Június 5-én Madarász Gábor ’Madi’ a szerzői rugalmasságról tart mesterkurzust. Miként lesz valakiből olyan dalszerző, aki akár a legkülönbözőbb zenei műfajokban képes sikeres dalokat írni? Mit hall és érez ebből a közönség? Többek között Ákossal, Hobóval, Dés Lászlóval, Presser Gáborral, Rúzsa Magdival, Wolf Katival közös munkái bizonyítják, hogy Madi képes erre. Mesterkurzusán több évtizedes szakmai karrierjének tapasztalatait, tanulságait osztja meg a résztvevőkkel.
A nagyzenekari partitúra találkozása az elektronikával
Június 13-án Svédországból érkezik Glen Gabriel, mesterkurzusának témája a nagyzenekari hangszerelés és az elektronikus zene kapcsolata a filmzenében. Ez a napjainkban nagyon népszerű kombináció egyben nagy kihívás is, sok kérdéssel. Miben különbözik a filmekhez, sorozatokhoz vagy reklámokhoz szánt zene alkotási folyamata, és mekkora a szerepe a zene szinkronizálásának a filmes tartalommal? A téma határait a több mint 20 nagyjátékfilmhez, 1000 tévés epizódhoz, köztük a Netflixes The Game Changers sorozathoz, és száznál több kereskedelmi márka, úgy, mint a Mercedes, Coca-Cola vagy a Nike reklámfilmjeihez készült zene szerzőjeként Glen feszegeti majd.
A DEX előadói a mesterkurzusok napján egy-egy exkluzív, limitált férőhelyes mentoring programot is tartanak, amelyek keretében a kiválasztott résztvevők személyesen kaphatnak szakmai visszajelzést munkáikra.
További program- és jegyinformációk a DEX Facebook-oldalán és Instagramján!
A DEX-ről
Az Artisjus a DEX Songwriting Expót 2018-ban indította el azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül, valamint lehetőséget teremtsen a szakmai fejlődésre. A résztvevők visszajelzései alapján a kezdetben egy- majd kétnapos konferenciát a szervezők 2022-ben négy tematikus napra bővítették, 2023 óta pedig külön őszi és tavaszi rendezvénysorozattal várják a tanulni és inspirálódni vágyó zenei alkotókat. A kis létszámú szakmai programok résztvevői személyesen is bemutatkozhatnak a hazai és külföldi szerzőknek: lehetőségük van saját dalaikról közvetlenül a meghívott előadók szakmai véleményét kérni.
További részletek és jegyinformáció: https://www.facebook.com/dexsongwritingexpo
Az Artisjusról
Az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület a zeneszerzők, szövegírók, zeneműkiadók és irodalmi szerzők egyesülete. Az alkotók azzal bízták meg, hogy egyes szerzői jogaikat kezelje, s így jövedelemhez jussanak munkájuk után. Ezért jogdíjat szed azoktól, akik a műveket – egyebek között profitszerzési céllal – nyilvánosan felhasználják, és a beszedett díjat kifizeti az érintett szerzőknek. Az Artisjus küldetésének része, hogy minél egyszerűbbé tegye az alkotók és az alkotásokat használók viszonyát mindkét oldal megelégedésére; ezért közvetítő-szerepre törekszik a zenerajongók, könyvbarátok, illetve a szerzők és a jogalkotó között.
Az Artisjus jogelődjét 1907-ben alapították a magyar zeneszerzők, szövegírók és zeneműkiadók. Ma közvetlen megbízással mintegy 22 ezer magyar szerző jogait kezeli, 527 ezer magyar művet tart nyilván, ezen kívül a hasonló külföldi szervezetekkel kötött szerződései alapján több millió zenei és irodalmi szerző jogkezelését végzi a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál bejegyzett közös jogkezelő szervezetként. www.artisjus.hu
Fotó: illuszráció/Freepik