


| Előadó: | Molnár Orsi |
|---|---|
| Album: | Pajtikám gyere velem táncolni! |
| Megjelenés: | 2019 |
| Hossz: | 3:24 |
| Szövegírók: |
Molnár Orsolya |
|
Molnár Orsolya |
|
| Kiadó: | szerzői kiadás |
| Stílus: | children music |
| Címkék: | Keressük! |

Megy a si, meg a hu, megy a sihuhu
Így megy a kis vonatunk
Megy a zik meg a zak, megy a zikizak
Ha nem jössz hát lemaradunk!
Lustán forgó kerekek
lassul a menet
lassítsatok gyerekek
így másszuk meg a hegyet
lomhán haladó
már nem szapora
vén öreg csataló
ez a vasparipa
Megy a si, meg a hu, megy a sihuhu
Így megy a kis vonatunk
Megy a zik meg a zak, megy a zikizak
Ha nem jössz hát lemaradunk
Meg a hi meg a ha meg a bruhaha
Hallik vidám kacagás
Megy hip meg a hop, meg a hipihopp
Rázós ez az utazás!
Sebesen szaladoz
gyorsul a masina
elvisz vagy hazahoz
fürge vasparipa
robogó rohanó
léptünk szapora
vögybe guruló
gyors vasparipa
Megy a si, meg a hu, megy a sihuhu
Így megy a kis vonatunk
Megy a zik meg a zak, megy a zikizak
Ha nem jössz hát lemaradunk
Meg a hi meg a ha meg a bruhaha
Hallik vidám kacagás
Megy hip meg a hop, meg a hipihopp
Rázós ez az utazás!
Állomásra döcögünk
most már befutunk
jó hogy eljöttél velünk
máskor is utazunk
zakatol meg csattog
csikorog a kerék
nyikorog és kattog
nehezen fog a fék
Megy a si, meg a hu, megy a sihuhu
Így megy a kis vonatunk
Megy a zik meg a zak, megy a zikizak
Ha nem jössz hát lemaradunk
Meg a hi meg a ha meg a bruhaha
Hallik vidám kacagás
Megy hip meg a hop, meg a hipihopp
Rázós ez az utazás!


A Sávlekötő Camp egyik legfrissebb hangja, Szkym ledobta második nagylemezét.
Itt a Szaturnusz, egy húszszámos, sötét, elektronikus, trap-popos, grunge-ba kicsapó, érzelmileg túlfűtött éteri utazás, amely konkrétan úgy váltakozik a műfajokban, mintha belesétálnál egy kozmikus hidegfrontba.
A projekt már az előfutárain, a Szabikeyz-zel közös szép vagyok-on és a címadó szaturnusz-on is megmutatta, hogy ez a lemez nem sima „album”, hanem egy drámai, kísérletező univerzum: tele kattanásokkal, vibecserékkel és váratlan műfaji törésekkel.
A Szaturnusz egyik nagy pillanata az a felvétel, amit a Sávlekötő során már megimádott a közönség: a Más lesz, amelyben Mehringer és Plamyy is beszállt a ringbe, ráadásul két külön verzióban is helyet kapott a lemezen – egy energikus, popos–elektronikus verzióban és egy külön, grunge-os hangzású masleszgrunge című variánsban. Szkym szerint teljes meglepetés volt, hogy végül Mehringer lett a feat a Sávlekötő műsora alatt, aztán a közös munka annyira flottul ment, hogy a trekk szinte magát írta. Marci rátett egy rakat új ötletet, felénekelte a refrént, Palmyy pedig megszokott zsenialitással zsigerből kirakta a második verzét.
Ezzel állt össze Szkym új művészi érájának első ikonikus pillanata.
A grunge-verzió pedig egy akusztikus ötletből nőtt ki, amikor Szkym egy osztálytársánál, moszinál random elkezdett gitárokat felvenni, és egy intuitív ötletből megszületett az a hangzás, ami végül az egyik legkarakteresebb felvétel lett.
Teljes egészében Szkym szerezte, írta és producerelte a kiadványt, mely úgy működik, mintha a Szaturnusz jégből és törmelékből álló gyűrűje, valójában egy legalább annyira kiszámítatlanul érkező hangokból és műfajokból épülne fel.
A dark trap és az elektronikus elemek végigkeringenek a projektben, miközben néha popos fények villannak be, néha alternatívabb karcok hasítanak bele, máshol pedig nagyon is személyes rap-dramaturgia feszül a mélyben.
Itt egyszerre fér meg a pirkad melankóliája, a stoned trap fáradtsága, a flexelő rap attitűdje (ehhez például e7her is csatlakozik), a hardstyle-ba csúszó megőrülés, vagy épp a teljesen új irány, amit Mollinoe és Meszdap hoznak be a felnövök című dal pulzáló techno-energiájával. Ugyanígy davidkhaa és Palmyy is meglepőt húz a változás-ban, míg a szép vagyok Szabikeyz oldaláról érkezik egy synthwave-es, önironikus világ, és a nyúz-ban Palmyy ismét megcsillogtatja karakterét.
Két évnyi kísérletezés, érzelmi filterezés és hangzásbeli merülések után a lemez úgy szól, mint egy megszerkesztett, audiovizuális dráma, mintsem egy hagyományos album: a sokszínűség ugyanis nem melléktermék, hanem koncepció volt.
Minden egyes felvételhez társul ráadásul egy-egy vizuált rendelt az előadó maximálizálva a hatást és a művészi kiteljesedést.
Fotók: Szkym/Magneoton/Escape Plan Recordings